روز قدس نماد بیداری اسلام و ملت‌های مسلمان است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز جهانی «قدس» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ - 07May 2021

روز قدس نماد بیداری اسلام و ملت‌های مسلمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز جهانی «قدس» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به عنوان روز جهانی «قدس» نامگذاری شده است.

پیام سرنوشت‌ساز امام خمینی (ره) خطاب به مسلمانان ایران و جهان فریاد و فراخوانی بزرگ برای ملت‌های آزاداندیش و مسلمان جهان بود تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در مقابل استکبار جهانی و مولود ناخلفش، رژیم کودک کش صهیونیستی، قیام کنند.

روز قدس، روزی است که امام راحل از آن به عنوان روز اسلام یاد کرد و فرمود: «روز قدس روز حیات اسلام است. باید مسلمین به هوش بیایند. باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند.»

همچنین مقام معظم رهبری از این روز بزرگ و تاریخی اینگونه یاد کرد: «[باید]روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت‌های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.»

روز قدس، روز فریاد‌های رهایی مسلمانان مظلوم و ستمدیده فلسطین و روز تعیین سرنوشت ملت رنج کشیده و مستضعفی است که بی‌رحمانه مورد ظلم و تجاوز رژیم جعلی اسرائیل قرار گرفتند و مظلومانه به شهادت می‌رسند.

روز قدس، نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت‌های مسلمان و نماد نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم و روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه‌های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان در حمایت از ملت ستمدیده فلسطین است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اعلام اینکه امروز شراره‌های خشم فلسطینیان قهرمان، دامن جنایتکاران صهیونیست را فرا گرفته و آنان را به حیرت مبتلا ساخته است، حمایت بی‌دریغ خود را از تمام مستضعفان جهان، به ویژه مردم مظلوم فلسطین، اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها