رئیس سازمان حج و زیارت:

زنده بودن فلسطین به برکت روز قدس است

رشیدیان در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: استکبار و صهیونیست بدانند مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین فلسطین کوتاه نخواهند آمد و نمود آن را در روز قدس شاهدیم.
کد خبر: ۴۵۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 07May 2021

زنده بودن فلسطین به برکت روز قدس استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس،‌ علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، اظهار داشت: در این دوران سخت کرونایی هم این حضور و حمایت جلوه‌ای دیگر در فضای مجازی یافته و فلسطینیان می‌دانند که دل‌های همه مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان در این مقاومت و انتقاضه همراهشان است.

متن این پیام به شرح ذیل است:

قداست این سرزمین سال‌ها است که در زیر سیطره قدم‌های شوم قومی نژاد پرست لگدکوب می‌شود، سرزمین پیامبران، خاکی مقدس که قبله گاه اول مسلمین، معراجگاه پیامبر اعظم، زادگاه مسیحا و مهد دعوت موسی بوده و طی قرن‌ها پیامبران بسیار در آن ظهور کردند، امروز جولانگاه صهیونیسم شده است.

صهیونیسمی که برای سیطره خود بر منطقه با شعار از نیل تا فرات به این وادی مقدس قدم نهاده و آن را سرزمین موعود خود می‌نامند تا با توسل به آن جای پایی محکم کرده و از آنجا به سایر نقاط سلطه خود را توسعه دهند.

کسانی که برای اثبات آنچه که به ناحق می‌خواهند در سال‌های طولانی اشغالگری خود، خون‌ها ریختند "الدوره ها" شهید کردند و با توپ و تانک به درون شهر‌ها و خانه‌های مردم هجوم برده و با قتل عام ساکنان آن، منازل و شهر‌ها را برای اسکان قوم یهود مهیا کردند و می‌کنند.

امروز فلسطین اگر زنده است به برکت خون جوانانی است که با سنگ و دست‌های خالی، بدون هیچ پشتوانه‌ای نظامی جز اتکا به خداوند در مقابل متجاوزین تا دندان مسلح ایستاده اند و انتفاضه‌های را رقم زده اند وافسانه قدرت پوشالی صهیونیست را درهم شکسته و تا آزادی فلسطین و نابودی این رژیم غاصب هم آرام نمی‌گیرند.

امروز فلسطین اگر زنده است به برکت روزی به نام «روز قدس»، نماد وحدت آفرین و یادگاری مانا از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روشن ماندن مشعل انتفاضه این ملت علیه اسرائیل غاصب است.

روزی که مسلمانان و آزادگان جهان با حضور و حمایت معنوی از مردم این سرزمین قوت قلب و مرهمی هستند بر دل زخم دیده آنان تا راهی را که آغاز کرده اند به انجام برسانند.

آری ملت ایران بیش از همه خود را برای حضور و حمایت گسترده از ملت فلسطین در این روز و زنده نگه داشتن این مقاومت موظف می‌داند چرا که خود ملتی آزاده و ایستاده در برابر استکبار است و می‌داند اراده پولادین انسان بر هر سلاحی غالب است و تقویت روحی و معنوی فلسطینان راهی برای همراهی و همدلی با آنان در این مبارزه مقدس است.

آری روز قدس اینک به یمن بینش عمیق و نگاه آرمان خواهانه و آینده نگرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم وحدت و یکپارچگی جهان اسلام تبدیل به مظهر اتحاد امت‌های اسلامی و انسجام مشت‌های گره کرده و فریاد‌های رسای آزادی و آزادی خواهی از یوغ ددمنشان خبیث شده است.

روز قدس زنده است از آن رو که جبهه مقاومت با وجود سرداران بزرگی، چون حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی، عماد مغنیه شکل گرفت آنان که تا لبنان و فلسطین و سوریه، عراق و افغانستان و یمن حضورشان روشنی بخش جان‌های رنج کشیده مظلومان عالم شده است مردانی آزاده که الگوی جوانان مقاومت در سرزمین‌های اسلامی شده اند.

مردانی خالص و بی ادعا به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند: «همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید مسئله فلسطین را در زمره مسائل درجه اول خود بدانند» اولویت شأن مقاومت در برابر استیلای صهیونیسم و رهایی ملت‌های مسلمان از سیطره استکبار صهیونیستی بود و دراین مقاومت ابهت پوشالی این رژیم غاصب را در هم شکستند.

امروز آزادگی و مقاومت این مردان بی ادعا از چمران‌ها تا حاج قاسم سلیمانی‌ها مظهر و الگوی همه مظلومان جهان از جمله فلسطینیان است که در میان بیم و امیدی که خاورمیانه و جهان را در این روز‌های سخت شیوع کرونا و بیش و پیش از آن آفت قدرت‌های استکباری در استبداد و استیلا بر ملت‌های مظلوم فراگرفته، روز به روز قدرتمندتر و تنومندتر می‌شود.

استکبار و صهیونیست بدانند مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین فلسطین کوتاه نخواهند آمد و نمود آن را در روز قدس می‌بینند و در این دوران سخت کرونایی هم این حضور و حمایت جلوه‌ای دیگر در فضای مجازی یافته و فلسطینیان می‌دانند که دل‌های همه مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان در این مقاومت و انتقاضه همراهشان است.

ما نیز در خانواده حج و زیارت با تبعیت از فرامین، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) همدوش ملت ایران و سایر مسلمانان و مردمان آزاده جهان ضمن اعلام انزجار از غاصبان سرزمین قدس؛ تداوم حمایت خود از قیام ملت فلسطین را وظیفه‌ای شرعی، عقلی و انسانی خود می‌دانیم و بر آن استوار هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها