امام‌ جمعه مشهد:

«انتفاضه سنگ و چاقو» به «انتفاضه موشک» تبدیل شده است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: پیرو تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت مجاهدان نیروی قدس سپاه، انتفاضه سنگ و چاقو به انتفاضه موشک تبدیل شده و اسرائیلی‌ها هم اکنون با دسته‌های پر تعداد از رزمندگان محور مقاومت محاصره شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ - 07May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی نماز جمعه که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: فوران غرایز نفسانی در دوره جوانی اگر با پاسخ مناسب مواجه نشود، با نارضایتی از زندگی همراه خواهد بود و در صدر این غرایض، نیازهای جنسی جوانان است. ازدواج بستر عقلانی و شرعی ارضای این غریزه است اما عدم بلوغ اقتصادی و شرایط کنونی اجازه نمی‌دهد که جوانان در زمان مناسب ازدواج کنند و همین موضوع، زیرساخت بسیاری از مفاسد و مشکلات جامعه کنونی کشور است.

وی افزود: از یکسو مقاومت بی‌منطق خانواده‌های فقیر و کم‎برخوردار در برابر خواسته‌های نفسانی جوان نتیجه‌ای جز افزایش نارضایتی ندارد و از سوی دیگر در خانواده‌های ثروتمند نیز با فراهم شدن اسباب رفع غرایض برای جوان، فاسدشدن او و تباه شدن آینده‌اش را در پی خواهد داشت لذا در این مقوله، برخورد افراطی و تفریطی هردو محکوم به شکست است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی «خواسته سازی» را مؤثرترین راه مدیریت فوران غرایض نفسانی در دوره جوانی دانست و خاطرنشان کرد: تمرکز بر تحصیل، ورزش و عبادت خدا از مصادیق خواسته سازی و مدیریت فضای فکری برای جوان است و خانواده‌ها متولی اصلی این موضوع هستند.

وی ادامه داد: تقویت حضور جوانان در عرصه بسیج یکی دیگر از مصادیق خواسته سازی و یکی از مؤثرترین آن‌هاست که نفع دوسویه هم برای جوان و هم برای جامعه دارد؛ به گونه‌ای که هم از ظرفیت جوانان برای تعالی جامعه و مردم استفاده می‌شود و هم فضای فکری جوان در حوزه خدمت به مردم مدیریت می‌شود.

نابود کردن مسلمانان فلسفه تأسیس رژیم صهیونیستی است

علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن تبیین توطئه جهان غرب در قبال مسئله فلسطین تصریح کرد: غرب ناپاک به سردستگی بریتانیای خبیث بعد از جنگ جهانی اول مصمم شد تا بر جهان اسلام مسلط شود و تصمیم گرفت تا یک پایگاه برای خود در بین مسلمانان ایجاد کند. این پایگاه منحوس امروز سرزمین‌های اشغال‌شده به دست اسرائیل است و صهیونیست‌ها پیاده نظام اجرای خواست غرب برای درهم شکستن مسلمانان هستند.

وی تأکید کرد: این یک توطئه شیطانی بود و سرتاسر عالم در معرض این خطر است که با بلایی همچون رژیم غاصب صهیونیستی مواجه شود اما علیرغم جهانی بودن این تهدید، شورای امنیت سازمان به اصطلاح بین المللی، این رژیم غاصب، جائر و ظالم را به رسمیت شناخته است.

امام‌جمعه مشهد با انتقاد از همبستگی شیطانی برخی حکام عرب با سران رژیم اشغالگر قدس گفت: اگر کشورهای اسلامی این کشور را به رسمیت بشناسند، با دست خود مهر باطل بر رسمیت حکومت خود زده‌اند چراکه فلسفه تأسیس این رژیم نامشروع، ریشه‌کن کردن مسلمانان بود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر، اسرائیل پرچم‌دار جهان کفر و قدس شریف در خط مقدم جبهه مسلمانان است. مردم مظلوم فلسطین روزانه برای موجودیت خود شهید تقدیم اسلام می‌کنند و در این حال، رژیم‌های خودفروخته عربی که مزورانه ندای اتحاد جهان عرب را هم سر می‌دهند، با قاتلان ملت فلسطین هم‌پیمان شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: زمانی در این کشور، برخی چنین شبهه افکنی می‌کردند که اگر ما بگوییم «مرگ بر اسرائیل» تأثیری بر صهیونیست‌ها ندارد اما در حال حاضر شاهد هستیم که ماحصل این مرگ بر اسرائیل‌ها، موشک شده و خواب را از چشم اشغالگران ربوده است.

وی متذکر شد: اسرائیل در جنگ ژوئن 1967 به مدت شش روز با اعراب جنگید و به قدرت آمریکا توانست سرزمین‌های پهناوری از قلمروی جهان اسلام را به اشغال خود درآورد و جدی‌تر از قبل به رویای موهوم نیل تا فرات فکر کند اما در جنگ 33 روزه و درحالی که از نظر نظامی پیشرفته‌تر هم شده بود، نه تنها مغلوب شد بلکه موجودیت این رژیم کودک کش نیز به چالش کشیده شد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌هایی که یک روز به «صبرا و شتیلا» می‌ریختند و زن و کودک فلسطینی را به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت می‌رساندند، در حال حاضر به برکت همین «مرگ بر اسرائیل»ها حتی از عهده مبارزه کردن با ساکنان محروم و در محاصره غزه نیز بر نمی‌آیند.

«انتفاضه سنگ و چاقو» به «انتفاضه موشک» تبدیل شده است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دو سال قبل فرموده بودند که فلسطینیان غرب رود اردن باید مسلح شوند و پیرو این فرمایش حکیمانه، انتفاضه سنگ و چاقو به انتفاضه موشک تبدیل شد و اسرائیلی‌هایی که عربده «از نیل تا فرات» سر می‌دادند و هم‌نوا با وزیر امور خارجه پلید آمریکا بانی تحقق طرح شیطانی خاورمیانه جدید بودند، هم اکنون با دسته‌های پر تعداد از رزمندگان محور مقاومت محاصره شده‌اند.

امام‌جمعه مشهد در انتها ابراز امیدواری کرد: صهیونیست‌ها با بحران مشروعیت مواجه هستند و علاوه بر ملت‌های آزاده، حتی ساکنان شهرک‌ها نیز می‌دانند که مستأجر خودخوانده این سرزمین‌های مقدس هستند. رژیم صهیونیستی از فکر حمله و گسترش سرزمینی بیرون آمده و اکنون حتی نمی‌تواند از قلمروی اشغالی یک ‌وجبی خود دفاع کند. به برکت انقلاب اسلامی ایران، آزادسازی قدس شریف بیش از هر زمان دیگری در دسترس مجاهدان راه حق قرار گرفته و انشالله در آینده نزدیک، نماز جمعه را در صحن نورانی مسجدالاقصی اقامه می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار