تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم اتکا به میدان در عرصه دیپلماسی/ دست برتر محور مقاومت در میدان مشهود است

سیدافقهی با بیان اینکه دست برتر محور مقاومت در میدان مشهود است، گفت: ایران و محور مقاومت هم‌اکنون آن‌چنان در میدان قوی هستند که این موفقیت به بزرگترین پشتیبانی برای دستاوردهای دیپلماسی در آینده تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۵۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱ - 08May 2021

لزوم اتکا به میدان در عرصه دیپلماسی/ دست برتر محور مقاومت در میدان مشهود است«سیدهادی سیدافقهی» تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درباره صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیا دانستند، اظهار داشت: برای ایجاد توازن در مقابل تهدیدهای دشمن باید یک سیاست مستحکم، حکمت‌آموز و عقلانی وجود داشته و این سیاست نیز باید از دو محور مهم تشکیل شده باشد؛ محور اول سیاست میدانی و محور دوم نیز سیاست دیپلماسی است که در دیپلماسی باید متکی به میدان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور آمریکا در منطقه افزود: علت حضور آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه به این معنا است که آنها می‌خواهند میدان را به دست بیاورند تا بتوانند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را به کشورهای منطقه تحمیل کنند. متاسفانه در بسیاری از کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس همه‌ی این اتفاقات در حال رخ دادن است.

سیدافقهی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا می‌دانست که آمریکا در منطقه دست به چنین ظرفیت‌ها و متغیرهای میدانی خواهد زد تا خواسته‌های خود را تحمیل کند؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را به زمان سلطه‌ی خود برگردانند. ما نیز برای اینکه این اتفاق رخ ندهد و آمریکایی‌ها برنگردند و به کشور ما تسلط پیدا نکنند، باید میدان خود را تقویت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران و محور مقاومت در حال حاضر آن‌چنان در میدان قوی هستند که این موفقیت به بزرگترین پشتیبانی برای دستاوردهای دیپلماسی در آینده تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار