کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

مطالبه جدی مردم یمن؛ عدم دخالت سعودی‌ها در امور داخلی کشورشان

کوشکی با اشاره به اینکه سعودی‌ها می‌خواهند در مسائل داخلی یمن دخالت داشته باشند و هم جان سالم از این کشور به در ببرند که این امکان پذیر نیست، گفت: آن‌ها هم اکنون در موضع ضعف قرار دارند، لذا باید مطالبه جدی مردم یمن را پذیرفته و دست از دخالت در امور داخلی مردم این کشور بردارند.
کد خبر: ۴۵۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ - 08May 2021

مطالبه جدی مردم یمن؛ عدم دخالت سعودی‌ها در امور داخلی کشورشان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات صلح در یمن اظهار داشت: جنبش انصارالله و دولت ائتلافی یمن به یک بلوغ سیاسی رسیدند و متوجه هستند که نباید به سعودی‌ها امتیاز دهند، زیرا سعودی‌ها در موضع ضعف قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه جنبش انصارالله همیشه موافق آتش بس، صلح و گفت‌وگو بوده است، افزود: جنبش انصارالله بار‌ها یک‌طرفه، آتش بس اعلام کرده و به آن پایبند بوده است، اما تاکنون چندین دور مذاکرات مختلف برگزار شده و عامل شکست همه این جلسات، سعودی‌ها بوده‌اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: هم اکنون سعودی‌ها، در موضع ضعف هستند و باید امتیازات مورد نظر جنبش انصارالله را بدهند. جنبش انصارالله امتیاز اضافه‌ای از آن‌ها نمی‌خواهد و اولین نکته‌اش این است که سعودی‌ها در امور داخلی یمن دخالت نکنند و حق تعیین سرنوشت را به مردم یمن بدهند.

کوشکی با اشاره به اینکه سعودی‌ها می‌خواهند در مسائل داخلی یمن دخالت داشته باشند و هم جان سالم از این کشور به‌در ببرند که این امکان پذیر نیست، بیان کرد: آن‌ها هم اکنون در موضع ضعف قرار دارند، لذا باید مطالبه جدی مردم یمن را پذیرفته و دست از دخالت در امور داخلی مردم این کشور بردارند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها