سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر/ زمان و نحوه برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۰

رئیسی از ممنوعیت تردد در روز‌های منتهی به عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ - 08May 2021

جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر/ زمان و نحوه برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۰ اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: موج جدید بیماری طولانی بود، گرچه روند نزولی شده، ولی تعداد بیماران بستری زیاد است، اما ورودی بیمارستان‌ها کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد شهر‌های قرمز ۴۶ شهر، شهر‌های نارنجی ۲۶۳ و تعداد شهر‌های زرد به ۱۳۹ شهر رسیده است و روند بیماری کاهشی است، روند شیوع بیماری در ۲۶ استان نزولی شده است و در برخی استان‌ها نیز روند نزولی نیست که امیدواریم طی روز‌های آینده تعداد شهر‌های قرمز کاهش یابد، استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارند اگرچه روند صعودی در این استان‌ها متوقف شده است.

رییسی درخصوص مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ممنوعیت تردد در روز‌های منتهی به عید سعید فطر از روز سه شنبه هفته جاری از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۲ ظهر روز شنبه اعمال خواهد شد. این ممنوعیت تردد شامل همه شهر‌ها می‌شود و جریمه برای متخلفان در شهر قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به طور کلی تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی انجام دهد جریمه خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه‌های یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته فعالیت کنند و اگر صنفی در منطقه قرمز تخلف کند سه هفته پلمب خواهد شد و در شهر‌های نارنجی دو هفته است

وی درخصوص واکسیناسیون گفت: مصوب شد، از ساعت ۱۴ امروز سامانه ثبت نام واکسن (salamat.gov.ir) باز شود، افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند وارد سامانه شوند و شماره تماس همراه را ثبت کنند. هیچ گونه نیازی برای ثبت نام حضوری وجود ندارد و برای گروه ۷۵ سال نیز نوبت ۸۰ ساله‌ها نمی‌سوزد و به تعداد کافی واکسن برای آن‌ها وجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رییسی افزود: همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی موظف شده‌اند فضای کافی برای واکسیناسیون را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا در فضای بزرگ با تهویه مناسب واکسیناسیون را انجام دهیم.  

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اظهار داشت: واکسن به تعداد کافی موجود است و افراد عجله‌ای نداشته باشند و به هیچ وجه این طور نیست که نوبتشان بسوزد.

وی با بیان اینکه در کنترل مرز‌های شرقی بسیار خوب عمل شد و طی هفته گذشته بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر بازگردانده شدند، گفت: درباره برگزاری آزمون‌ها نیز مصوب شد، کنکور سراسری در تاریخ نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تیر برگزار شود. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ششم، هفتم و هشتم مرداد برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد و آزمون کانون وکلای دادگستری ۲۵ تیر برگزار می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می‌شود، افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خردادبه صورت حضوری خواهد بود. آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها