در هم اندیشی مدیران رسانه ها عنوان شد

لزوم اعزام خبرنگاران ایرانی به یمن/ سعودی‌ها می خواهند یمن، حیاط خلوتشان باشد

مدیران رسانه‌ها در نشست هم اندیشی که به منظور بررسی تحولات یمن برگزار شد، از مسئولان خواستند تا زمینه اعزام خبرنگاران ایرانی به یمن را فراهم سازند.
کد خبر: ۴۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ - 27April 2015

لزوم اعزام خبرنگاران ایرانی به یمن/ سعودی‌ها می خواهند یمن، حیاط خلوتشان باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در نشست هم اندیشی که با حضور تعدادی از مدیران رسانهها به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، با اشاره به تحولات یمن  گفت: امروز مدیران رسانهها به دلیل وجود یک سوژه رسانهای بزرگ جهانی، منطقهای و رسانهای در این نشست جمع شدهاند که نکته قابل توجه آن، معنی پیدا کردن رسانه بواسطه وجود انسان است. در واقع رسانه بی انسان معنی پیدا نمیکند لذا رسانه نباید نسبت به تحولات یمن بیتفاوت باشد.

وی افزود: امروز بی تفاوتی نسبت به درد و رنج و آلام کودکان و زنان و مردان بی گناهی که در کشور و خانه خود از حداقل امکانات محروم هستند، آزار دهنده است؛ این درد و رنج در حالی به مردم یمن تحمیل شده که تنها جرم و گناهشان این است که میخواهند سرنوشت و آینده کشورشان را با دستان خود رقم بزنند.

مدیرعامل ایرنا در ادامه عنوان کرد: امیدواریم در صورت فراهم شدن بسترهای لازم و هماهنگیهایی که باید صورت گیرد، بتوانیم زمینه اعزام خبرنگاران به یمن را ایجاد کنیم.  

* دعایی: غیبت رسانههای ایرانی برای انعکاس تحولات میدانی یمن باعث تاسف است

بر اساس این گزارش، سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این نشست با انتقاد از عدم حضور نماینده ای از رسانه های داخلی به جز صدا و سیما در یمن بیان داشت: از آن جایی که باید بیش از پیش به رسالت خود در رساندن صدای مردم مظلوم یمن به جهان عمل کنیم، غیبت و نبودن رسانهای جدی از ایران برای انعکاس تحولات میدانی یمن باعث تاسف است.  

وی با اشاره به اینکه عدم حضور رسانههای ایرانی در یمن یکی دیگر از مظلومیتهای مردم این کشور است، افزود: همان گونه که خبرنگاران ما از تحولات عراق گزارش تهیه میکنند، میبایست همین فعالیت را نیز در یمن میداشتیم ولی شاید بنا به دلایلی رسانهها مصلحت ندیدهاند که در یمن دفتری داشته باشند؛ با این وجود رسانهها در داخل کشورمان در انعکاس واقعیات یمن وظیفه و رسالت خود را به خوبی ایفا کردهاند.

* حضرتی: مظلومیت مردم یمن حق مضاعفی بر گردن همه ما گذاشته است

همچنین در ادامه این نشست، الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد نیز در سخنانی با بیان اینکه موضوع یمن از جمله موضوعاتی است که تمام سلایق و جناحها درباره آن اتفاق نظر دارند، اظهار داشت: مظلومیت مردم یمن حق مضاعفی بر گردن همه ما گذاشته است به نحوی که هر چه رسانهها در این رابطه مطلب منتشر کنند، باز هم جای کار بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیزی مانند موضوع انتخابات برای سعودیها وحشت آفرین نیست، تأکید کرد: با این رویکرد، جرم مردم یمن از منظر آل سعود این است که اینها میخواهند سرنوشت خودشان را با دستان خود رقم بزنند، به همین خاطر بود که در یمن انتخابات برگزار شد اما این برای آل سعود همانند یک زهر کشنده بود.

حضرتی ادامه داد: دشمنان از حضور و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان و منطقه وحشت کردهاند، اما امروز در بیخ گوش سعودیها با ایستادگی مردم یمن خطر را احساس می کنند چرا که مردم یمن با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران و شیوه های آن، حکومت دست نشانده سعودی را سرنگون کردند.

مدیر مسئول اعتماد با انتقاد از حمایت سازمان ملل و نهادهای بین المللی از اقدام تجاوزگرانه رژیم آل سعود به یمن گفت: آمریکا که در ایجاد ائتلاف جهانی علیه ایران با شکست مواجهه شده، اکنون با حمایت از عربستان، به زعم خود می خواهد این پیام را به ایران بدهد که می تواند ائتلاف منطقه ای در جهت تضعیف سیاست های خارجی ایران ایجاد کند.

وی با اشاره به نظرات جرج بوش در ایجاد خاورمیانه جدید تصریح کرد: آن ها تلاش دارند که شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و این سیاستی که هم چنان دنبال می کنند.

* موسوی: وزارت ارشاد و امورخارجه زمینه های حضور رسانه های ایرانی در یمن را فراهم کنند

به گزارش دفاع پرس، سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس هم در این نشست هم اندیشی با انتقاد از سکوت خبری رسانه های غربی در برابر حملات آل سعود به یمن از وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست زمینه ای فراهم کنند تا چالش های خبری نهفته در یمن به خوبی منعکس و منتشر شود.

موسوی بیان داشت: مسئله یمن مسئله مهمی است به این دلیل که مردم یمن به لحاظ مجاورت معنوی برای ما ارزش خبری دارند به عبارت دیگر چون مردم یمن در طول تاریخ از مناظر مختلف به ایران نزدیک بودند، همواره با ایران تعاملات خوبی داشتند.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا خبرگزاری ها و رسانه ها در یمن حضور یافته و در مسیر رساندن فریاد مظلومیت مردم یمن به گوش جهانیان رسالت خود را به انجام رسانند.

موسوی با اظهار اینکه اکنون تنها مساله مردم یمن آزادی خواهی است، اظهار داشت: مردم یمن به دلیل بیداری اسلامی که سال های اخیر از گفتمان امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی نشأت گرفته، به دنبال این هستند تا سرنوشت آینده شان را خود رقم بزنند اما آل سعود می خواهد یمن همچنان به عنوان حیاط خلوتش باشد.

وی با تأکید بر اینکه گرداننده پشت صحنه دولت سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بیان داشت: جریان مردم سالاری دینی یعنی گفتمان انقلاب اسلامی امروز در دنیا، خریدار بسیاری دارد به نحوی که چنانچه در هر کدام از کشورهای غرب آسیا، انتخابات آزادی صورت گیرد، این گفتمان پیروز می شود و این همان موضوعی است که استعمارگران از آن بیم دارند .

مدیر عامل خبرگزاری فارس با انتقاد از سکوت مدعیان دموکراسی در قبال یمن و بحرین اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی یونیسف، از یک هزار و 50 نفری که در یمن کشته می شوند، حدود 150 نفر آنان کودک هستند؛ در این شرایط مدعیان لیبرال دموکراسی کجا هستند؟ این موضوعی است که باید درباره آن تأمل کرد.

وی اظهار کرد: در این شرایط وظیفه رسانه ها است تا با انتشار خبرهای یمن، حامیان آل سعود را مورد حمله قرار دهند و اینک که رسانه های غربی در برابر فجایع یمن سکوت کرده اند، لازم است رسانه های آزاد با طیف و سلیقه های مختلف با قوت به این موضوع ورود پیدا کرده و در داخل و خارج از کشور صدای رسای مردم مظلوم یمن را به گوش جهانیان برسانند.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد:عدم حضور رسانه های ما در یمن نقصی بزرگ است لذا از وزارتخانه های ارشاد و امورخارجه می خواهیم تا زمینه های حضور رسانه های کشورمان در یمن را فراهم کنند.

* نعیمی پور: آل سعود فکر می کند با پول و ثروت می تواند همه را بخرد

بر اساس این گزارش همچنین مصیب نعیمی پور مدیر مسئول روزنامه الوفاق هم در ادامه این نشست با بیان اینکه توطئه بزرگی در یمن توسط سعودی ها طراحی شده است، گفت: علت این حضور و جنگ و خونریزی، کینه، کبر و نخوت آل سعود نسبت به مردم بی دفاع یمن است.

نعیمی پور ادامه داد: آل سعود فکر می کند با پول و ثروتی که در اختیار دارد می تواند با زور و جنگ و خونریزی همه را بخرد و تحت سلطه خود در آورد لذا رسانه های آزاد و مستقل و از جمله رسانه های کشورمان باید با حضور خود در این کشور با اتحاد، جنایات و خوی وحشیگرانه سعودی ها را به جهانیان منعکس سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار