معاون ادبیات و تاریخ سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

باید از تحریم حقایق جنگ تحمیلی جلوگیری کرد/ وصیت‌نامه شهدا یک گنجینه ادبی است

میر احمدی گفت: باید توجه داشته باشیم که وصیت‌نامه شهدا و توجه به طرز تفکر و اعتقادات آن‌ها بسیار ارزشمند است لذا با تولید کتاب و یا تبدیل اطلاعات به فیلم‌های سینمایی و یا انیمیشن دغدغه اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را همواره در جامعه زنده نگه داریم.
کد خبر: ۴۵۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 09May 2021

باید از تحریم حقایق جنگ تحمیلی جلوگیری کرد/ وصیت‌نامه شهدا یک گنجینه ادبی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید بهزاد میر احمدی» معاون ادبیات و تاریخ سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگویی پیرامون سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: تکنولوژی و پیشرفت سبب شده که ذائقه مردم در جامعه نیز تغییر کند و اکنون بیشتر انتشاراتی‌ها اقدام به تولید کتاب‌های صوتی و یا pdf کنند، دغدغه‌های متعدد جامعه سبب می‌شود مردم زمان کمتری برای مطالعه داشته باشند لذا ترجیحاً به کتاب‌های صوتی روی می‌آورند و بدین ترتیب می‌توانند حتی در زمان رانندگی نیز کتاب‌های مورد علاقه خود را بشنوند.

وی در همین راستا ادامه داد: اکنون بسیاری از کتاب‌های ارتش به‌صورت صوتی در اختیار رادیو ایران قرار گرفته و هر روز پخش می‌شوند علاقه‌مندان می‌توانند هر لحظه در هرجا با گرفتن رادیو ایران به شنیدن کتاب‌های صوتی بپردازند.

میراحمدی پیرامون سرانه مطالعه در کشور بیان کرد: نمی‌توان کتمان کرد که سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، اما فراغتی که از بیماری کرونا ایجاد شد سبب شد تا مردم متوجه اهمیت مطالعه شوند البته در این میان نقش رقیب خوش خط و خال یعنی فضای مجازی را نباید نادیده گرفت بااین حال تأکید دارم که کتاب‌های دفاع مقدس همواره طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را داشته و همچنان نیز علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

معاون ادبیات و تاریخ سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیرامون لزوم توجه به پژوهش در جامعه امروز افزود: افزایش مطالعه و گرایش جامعه به‌خصوص نسل نوجوانان و جوانان نیازمند تغییر در حوزه آموزش است از سوی دیگر گرایش بیشتر جوانان به پژوهش می‌تواند آنان را بیش از هر زمان دیگری به مطالعه علاقه‌مند کند.

وی پیرامون تلاش معاونت ادبیات و تاریخ سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز کرد: ما همواره تلاش کرده‌ایم تا با ارائه کتاب‌های تولید شده ایثار‌های جامعه ارتشی را در هشت سال دفاع مقدس برای جامعه مطرح کنیم لذا تاکنون ۸۰ عنوان کتاب در قالب pdf تهیه و در سایت «سها دات آی آر» به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ایم البته اپلیکیشن جدیدی برای تبدیل کتاب‌ها به کتاب‌های اندرویدی در نظر گرفته شده که به‌زودی کمک فراوانی برای ارائه کتاب‌ها در فضای مجازی خواهد کرد بدین ترتیب در سال ۱۴۰۰ تعداد قابل توجهی از کتاب‌های این حوزه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

میراحمدی پیرامون اهمیت و ارزش مطالعه بیان کرد: مطالعه همیشه به‌عنوان یک کار ارزشمند شناخته می‌شود این رویکرد علاوه بر بالا بردن دایره لغات می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روابط افراد با جامعه داشته باشد و در عین حال اطلاعات آنان را افزایش خواهد داد، مطالعه زمینه را برای افزایش فرهنگ جامعه فراهم کرده و در آینده شاهد تحول و رشد افراد خواهد بود.

وی در مورد شیوه گرایش به مطالعه ابراز کرد: کسانی که به مطالعه می‌پردازند به مطالعه عادت کرده و پس از مدتی به‌عنوان علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در جامعه تبدیل خواهند شد لذا خواندن هر گونه کتاب می‌تواند ارزشمند باشد خصوصاً اگر این کتاب‌ها در حوزه ادبیات دفاع مقدس باشند.

میراحمدی پیرامون اهمیت استفاده از گنجینه دفاع مقدس در آثار ادبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود بیان فرمودند که هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک گنج است لذا مسئولین حوزه فرهنگ باید به این مهم توجه داشته و تنها شعارگونه با آن برخورد نکنند، بلکه تلاش کنند تا این گنج مهم را ارج نهاده و از آن نگهداری کنند برای این مهم باید توجه داشت که ابتدا از تحریم حقایق جنگ باید جلوگیری کرد لذا باید آن را خودمان تدوین کنیم تا از هرگونه تحریف دور بماند.

این نویسنده کتاب در همین راستا خاطرنشان کرد: باید از آن حراست شود و به تدوین کتاب و بیان ابعاد هشت سال دفاع مقدس بپردازیم. باید توجه داشته باشیم که وصیت‌نامه شهدا و توجه به طرز تفکر و اعتقادات آن‌ها بسیار ارزشمند است لذا با تولید کتاب و یا تبدیل اطلاعات به فیلم‌های سینمایی و یا انیمیشن دغدغه اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را همواره در جامعه زنده نگه داریم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار