عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نگرانی آمریکا از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران بی‌اساس است

نوش‌آبادی گفت: به دلیل حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه نگرانی آن‌ها از فعالیت‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بی‌اساس است.
کد خبر: ۴۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ - 09May 2021

نگرانی آمریکا از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران بی اساس است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به ابراز نگرانی سخنگوی کاخ سفید از فعالیت‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نگرانی آمریکایی‌ها بی‌اساس است، زیرا حق دخالت در منطقه‌ای که متعلق به آن‌ها نیست را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نیروی دریایی ارتش و سپاه حافظان امنیت آب‌های خلیج فارس و دریای عمان هستند و بر اساس مصالح منطقه‌ای تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: در عین حال آن‌ها آمادگی خود را برای تأمین امنیت آب‌های نیلگون خلیج فارس به سایر کشور‌های منطقه اعلام کردند و اجازه نمی‌دهند تا قدرت‌های بیگانه و فرا منطقه‌ای به ایجاد آشوب ادامه دهند.

نوش‌آبادی بیان کرد: ما اعتقاد داریم که سرزمین غرب آسیا متعلق به کشور‌های منطقه است و آمریکایی‌ها به دلیل حضور نامشروع نه تنها حق دخالت، بلکه حق اظهار نظر نیز ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تحریک کشور‌ها و ایجاد اغتشاش، برخلاف موازین حقوق بین‌الملل است به‌خصوص برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس که برای دامن زدن به این موضوعات، نیابت از آمریکا دارند.

وی عنوان کرد: کشور‌هایی که دست به اقدامات تحریک آمیز می‌زنند از بی‌ثباتی برخوردارند به همین دلیل نگرانی از حضور بیگانگان ندارند.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه ایجاد ناامنی و تجاوز خواهد ایستاد و از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار