مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی:

اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است

محترمی گفـت: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردوها علاوه بر خدمت‌رسانی، کار تربیت و پرورش اتفاق می‌افتد و در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.
کد خبر: ۴۵۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 09May 2021

اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی، ظهر امروز (یک‌شنبه) در بازدید فرمانده سپاه روح‌الله از بسیج سازندگی استان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت بسیج سازندگی، هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی است و امروز ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف با توانمندی‌ها و تخصص‌های گوناگون به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: اردو‌های جهادی یکی از بستر‌های مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردو‌ها علاوه بر خدمت‌رسانی، کار تربیت و پرورش اتفاق می‌افتد و در واقع اردو‌های جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.

محترمی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب‌های مختلف به مردم استان مرکزی و سایر مناطق کشور خدمت ارائه کردند و منشأ خیرات و برکات زیادی برای مردم و مناطق محروم بوده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: رویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان‌های مختلف است؛ چراکه هر عرصه‌ای که مردم در آن ورود پیداکرده‌اند، موفقیت حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده، کار اثر بخش انجام نشده است.

محترمی گفت: یکی دیگر از ماموریت مهم بسیج سازندگی، فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت‌ها و حمایت‌های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام بر می‌دارند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق‌ها در سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از دیگر ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که در دو بخش عمرانی؛ شامل اجرای پروژه‌های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی و پروژه‌های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک‌های مومنانه و لوازم التحریر می‌شود، متمرکز شده است.

محترمی ادامه داد: ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر، تنها بخشی ازخدمات محرومیت‌زدایی در سال ۹۹ است.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی مهارتی مردم، بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده که با هماهنگی‌های انجام شده برای آن‌ها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان‌های استان، برنامه‌های جدی و عملیاتی دارد که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم آن‌ها را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها