رئیس قوه قضاییه تاکید کرد؛

حمایت از قضات شجاع وظیفه قوه قضاییه است

آیت‌الله رییسی گفت: در بحث پیشگیری همه دستگاه‌ها مسئولیت و وظیفه دارند. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از آن کارمند ساده نفوذ ناپذیر و قاضی شجاع حمایت کنیم.
کد خبر: ۴۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ - 09May 2021

حمایت از قضات شجاع وظیفه قوه قضاییه استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با کارکنان و قضات استان همدان ضمن عرض احترام به همه خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران و همکاران که در نقاط مختلف استان گفت: ماه مبارک رمضان بسیار ماه با عظمتی است و از تمام نعمات این ماه باید بهره مند شد.

وی با بیان اینکه این ماه فرصتی است که باید برای ظرفیت سازی انسان در پرتو قرآن و استغفار و لیله قدر از آن استفاده کرد، ادامه داد: لیله القدر راه‌هایی است خداوند مقرر کرده تا انسان راه یک عمر را در یک شب طی کند.

رئیسی ادامه داد: ما با شهید سلگی و شهید همدانی سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب که من توفیق خدمت در همدان داشتم ارتباط داشتیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور علمای برجسته ای چون ملاعلی همدانی، شهید مدنی و آیت الله موسوی همدانی، گفت: در حالات ملأ علی آمده است که عالم خود ساخته ای بودند و باید گفت که این علما ستارگان این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی مؤثر هستند که خود ساخته باشند، افزود: نقش استان و شهر همدان نقش برجسته ای در انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در مجموعه دادگستری و عدلیه خدمت به مردمی که ۸ هزار شهید تقدیم کرده اند توفیق بسیار بزرگی است، افزود: باید برای حفظ کرامت مردم صبورانه سخنشان را گوش و پیگیری کرد، کرامت مردم و کرامت ارباب رجوع و کارمندان را همواره باید حفظ کرد.

رئیسی ادامه داد: کارکنان باید همت کنند و از صلابت دستگاه قضائی صیانت شود که مبادا این صلابت آسیب ببیند.

وی گفت: در حفظ صلابت فقط مدیران و مجموعه‌های نظارتی نقش ندارند همه وظیفه دارند تا تلاش کنند که مجموعه قضائی کشور سالم باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه این نظام ارزشیابی کارکنان و قضات استان همدان ابتکار بسیار خوبی است، گفت: معاون راهبردی قوه قضائیه از طرح ارزشیابی قضات استان همدان به عنوان الگو استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: کارمند سالم، فعال، شجاع و نفوذ ناپذیر باید مورد تشویق قرار بگیرد و فرد ناسالم حتماً باید مورد توبیخ قرار بگیرد.

وی افزود: کسانی که به هر دلیل دچار جرم شدند و کار به زندان کشیده باید شخصیت آنها به جامعه برگردد، امروز نگاه سازمان زندان‌ها اصلاح مجرمین است که به عنوان یک محور مورد تاکید است.

رئیس قوه قضائیه گفت: در اجرای کاهش جرایم مسئولیت با سازمان زندان‌ها نیست و حتی مربیان اجتماعی و همه باید کمک کنند تا بتوانیم جرم را در جامعه کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: سند تحول باید در تمام دستگاه قضائی اجرایی و تحول در دستگاه قضائی ایجاد شود و این تحول در خود دستگاه نیز احساس شود.

رئیسی با بیان اینکه هر چه بتوانیم ساز و کار ایجاد کنیم که پرونده به دادگستری ورود پیدا نکند اقدام مثبتی است، افزود: از دلایل ورود پرونده‌ها نیز اصلاح نظام پولی، اصلاح نظام مالیاتی و اداری در کشور حتماً منجر به کاهش پرونده‌ها خواهد شد.

وی گفت: در بحث پیشگیری همه دستگاه‌ها مسئولیت و وظیفه دارند ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از آن کارمند ساده نفوذ ناپذیر و قاضی شجاع حمایت کنیم.

رئیسی با اشاره به مسئله معیشت کارکنان گفت: معیشت کارکنان مسئله بسیار مهمی است و باید تلاش شود تا تقسیم عادلانه در منابع احساس شود.

وی با اشاره به حضور گروه‌های کارشناسی و بازرسی در استان، اظهار کرد: با توجه بررسی هیئت ۲۵ نفره استان، طرح و گزارشی مفصل در نظر گرفته‌اند که پس از بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم، اعلام می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه سلامت مجموعه قضائی را یک عنایت الهی دانست و با تاکید بر صیانت از آن گفت: باید تلاش شود مجموعه قضائی در کل کشور از هرگونه ناسلامتی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار