عکس یادگاری "برادران چمران" در اتاق جنگ

محل ثبت این عکس، اتاق جنگ ستاد جنگ‌های نامنظم بود. دکتر مصطفی چمران از ناحیه پا تیر خورده و مجروح شده بود، به همین دلیل حدود 2 ماه در اتاقی که در طبقه بالا بود استراحت می‌کرد.
کد خبر: ۴۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ - 28April 2015

عکس یادگاری

به گزارش دفاع پرس، مهدی چمران برادر کوچکتر شهید مصطفی چمران فرمانده ستاد جنگ های نامنظم و کسی که مردم لبنان و شهر پاوه به خوبی رشادت ها و مهربانی های او را به یاد دارند، است.

مهدی چمران که امروز ریاست شورای شهر تهران را عهده دار است، خاطره ثبت عکس زیر را در کنار شهید دکتر چمران بازگو می کند:


شهید دکتر مصطفی چمران در کنار برادرش مهدی چمران


* عکس یادگاری در اتاق جنگ

مکان ثبت این عکس، اتاق جنگ ستاد جنگهای نامنظم بود. دکتر از ناحیه پا تیر خورده و مجروح شده بود، به همین دلیل حدود دو ماه در اتاقی که در طبقه بالا بود استراحت میکرد. اما این تخت در اتاق پایین بود و بعد که ایشان کمی می توانست راه برود برای استراحت به این اتاق می آمد و روی این تخت می نشست.


نقشه ای که پشت سر ما قرار دارد لوحی بود که نقشه عملیات ها را رویش ترسیم می کردیم. ابتکاری که دکتر به خرج داده بود این بود که مواضع دشمن را با سوزن های ته گرد که سرشان قرمز بود مشخص می کرد و مواضع خودی را با سوزن های ته گرد سبز معلوم می کرد.


من سِمتم برادر دکتر بود (خنده)، هر جا شهید چمران نبود نامه ها را می دادند امضا می کردم. بعد از شهادت ایشان هم می گفتند به عنوان فرمانده ستاد جنگ های نامنظم امضا کن که من هیچ وقت این کار را نکردم و همیشه می نوشتم "جانشین ستاد".

* چندین مرتبه خاطراتم را بیان کردم که نیمه کاره مانده است

در مورد ثبت خاطراتم چه از روزهای بودنم کنار دکتر و چه جنگ، چند بار اقدام کردم که البته نیمه کاره مانده است. مفصل ترینش با مرکز اسناد بود که اتفاقا با شهید صیاد شیرازی با هم رفتیم. اما متاسفانه نه او تمام کرد و نه من. باغ موزه و بنیاد روایت فتح هم فیلمبرداری کردند اما نمی دانم چه شد.

یکبار هم برای ابراهیم حاتمی کیا از دکتر چند ساعتی گفتم و یک مرتبه دیگر نیز برای جلیل سامان تعریف کردم که گویا می خواست در این مورد سریالی بسازد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار