رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی دفاع مقدس ناجا:

افتخار بزرگ ناجا باز بودن در باغ شهادت است

سردار «طبیبی» گفت: افتخار بزرگ ما این است که در باغ شهادت به روی نیروهای انتظامی باز است و یکی از برنامه‌های مهم این سازمان نفوذ ارزش‌های دفاع مقدس و انتظامی درون خون و رگ نیروها است.
کد خبر: ۴۵۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ - 10May 2021

افتخار بزرگیست که در باغ شهادت به روی نیروهای انتظامی باز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با فرمانده انتظامی این استان به منظور ارائه پیشنهادات و برنامه‌های دفاع مقدس در سال جاری با حضور سردار «‌رضا طبیبی» رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی دفاع مقدس ناجا در محل دفتر سردار فرمانده انتظامی این استان برگزار شد.

سردار «رضا طبیبی» رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی دفاع مقدس ناجا نیز در این جلسه عنوان کرد: سازمان دفاع مقدس ناجا از اواخر سال ۱۳۹۳ تشکیل شد. همکاری بنیاد شهید و حفظ آثار دفاع مقدس با ناجا بسیار خوب و تنگاتنگ است و امیدواریم تا با اشتراک گذاشتن تجربیات بتوانیم در پیشبرد اهداف این سازمان موفق باشیم.

وی افزود: جمع آوری اقدامات دهه اول انقلاب، ثبت اقدامات و وقایع اکنون برای آیندگان، معرفی نقش نیروی انتظامی در دفاع از کشور برای آینده و انتقال تجربیات فرماندهان به نسل جدید از مأموریت‌های اصلی و مهم سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ناجا است.

سردار طبیبی عنوان کرد: از افتخارات بزرگ ما این است که در باغ شهادت به روی نیروهای انتظامی باز است و یکی از برنامه‌های مهم این سازمان نفوذ ارزش‌های دفاع مقدس و انتظامی درون خون و رگ نیروها است.

این مسئول گفت: لازم است مصوبات سالهای گذشته اداره کل دفاع مقدس آثار دفاع مقدس پیگیری، بررسی، ثبت و اجرا شود تا کارها به خوبی و درستی طبق مصوبات انجام شود. همچنین ثبت و تالیف دایرةالمعارف استانی از جمله خواسته‌های ما در این جلسه است.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان ۸ هزار نفر شهید داریم که بخشی از آنان شهید بومی و حدود ۶ هزار نفر از آنان شهید مهاجر هستند.

وی افزود: از آنجایی که قرار است راهیان نور استان توسط ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل شود، لازم است تا ابتدا یادمان‌ها ساخته شود، چرا که راهیان نور بهترین ابزار گسترش افکار ارزشی دفاع مقدس است.

سردار کوهکن عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه‌ای در حوزه شهدای ناجا، مبارزه با مواد مخدر، مرزبانی و مبارزه با گروهک‌ها دارد.

این مسئول با اشاره به برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال گذشته گفت: در ۴۰ سالگی دفاع مقدس، فتح خرمشهر و هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای مانند حضور فرماندهان در رسانه‌ها و خاطره‌گویی، ساخت کلیپ‌ها و... داشته‌ایم و برای امسال نیز اعلام آمادگی داریم.

سردار «احمد طاهری» فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: باید در حوزه فرهنگی امکانات و اقدامات تاثیرگذار فراهم و اجرا شود تا اثر ماندگار خود را در جامعه بگذارد. این برنامه‌ها ابتدا باید توسط سازمان های متولی و بعد مردم هویت بخشی شود.

این مسئول افزود: با تمام خانواده ‌شهدا در سطح استان دیدار و تقدیر و تشکر داشته‌ایم. حتی در خارج استان در شهرهای مازندران، تهران و خراسان خانواده شهدا را شناسایی و با آنان دیدار و قدردانی صورت گرفته است.

سردار طاهری گفت: در حوزه شهدا باید اقدامات و برنامه‌هایی از قبیل مستندسازی، معرفی زندگی نامه و آثار ماندگار شهدا انجام شود و از برنامه های مهم سال ۱۴۰۰ باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار