فتح خرمشهر، فتح خون/ شهید «اسماعیل حاجت‌پور»:

مردم مبارز رشت جان خود را برای اسلام فدا می‌کنند

شهید «اسماعیل حاجت‌پور» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «سخنی با مردم مبارز رشت دارم که واقعاً مردمی هستند که جان خود را برای اسلام فدا می‌کنند؛ سنگر مسجد را نگه دارید و شهر را از منافق، چریک‌های فدائی خلق، جنبش مسلمانان مبارزه و... خالی کنید».  
کد خبر: ۴۵۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 10May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، دفاع مقدس روایت‌گر حماسه و ایثار فرزندان ناب حضرت روح‌الله (ره) و انقلاب اسلامی است؛ پیران و جوانان نابی که با عشق به الله و سربازی اسلام، پا به معرکه جنگ و جهاد گذاشتند و حماسه‌هایی از جنس نور و ایثار و شهادت آفریدند.

بی‌شک آشنایی با سبک زندگی، راه، مرام و شخصیت الهی این شهیدان والامقام، درس زندگی و راه و روش متعالی است برای ما جاماندگان و گرفتار در این دنیای خاکی.

شهید «اسماعیل حاجت‌پور» یکی از این شهدای والامقام است که در ۲۹ خرداد سال ۱۳۴۳ در شهرستان «رشت» به دنیا آمد و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در جریان عملیات «بیت‌المقدس»، در خرمشهر به شهادت رسید.

مردم مبارز رشت مردمی هستند که جان خود را برای اسلام فدا می‌کنند

وصیت‌نامه شهید «اسماعیل حاجت‌پور»

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

درود خدایی را که آفرینش‌گر تمام جهان است و نعمت‌هایی را به ما ارزانی داده است؛ درود ما بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی، این ابر مرد تاریخ که کوبنده طاغوت‌ها و حامی تمام مستضعفین جهان می‌باشد و درود به شهدای اسلام از کربلای حسین تا کربلای خونین‌شهر و سر پل ذهاب و... سلام بر پاسداران جان بر کف و مردم مبارز ایران.

سخنی کوتاه با پدر و مادر عزیزم دارم؛ پدر و مادر عزیز! شما برایم زحمت‌های زیادی کشیده‌اید و من هم اذیت‌های زیادی به شما کرده‌ام، ان‌شاءالله که من را حلال می‌کنید. خداوند را شکر کنید و امام‌مان را دعا کنید و صبر داشته باشید که خداوند صابران را دوست دارد. پدر و مادر جان شما اجر عظیمی پیش خداوند دارید، بر من گریه نکنید و برایم دعا کنید و از من راضی باشید که ان‌شاءالله خداوند متعال از سر گناهانم بگذرد.

سخنی با برادر بزرگم غلامرضا که واقعا زحمت‌های زیادی برای من کشیده است و مرا به دستور خداوند از گمراهی نجات داده؛ من از او معذرت می‌خواهم، چون اذیت‌هایی به او کرده‌ام، من را دعا کن، خداوند تو را موفق بدارد.

اکبر جان برادر کوچکم! درس‌هایت را خوب بخوان، مادر را اذیت نکن، کتاب‌های اسلامی را مطالعه کن و به مسجد برو و با آن دست‌های کوچک به دهان منافقان بزن.

سخنی با برادران پاسدار عزیزم که پاسداران جان برکف می‌باشند و جان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا می‌کنند؛ اینکه من غیبت‌ها و اذیت‌هایی به شما کرده‌ام که ان‌شاءالله من را می‌بخشید، مرا دعا کنید که شاید خداوند از سر تقصیر‌ها و گناهانم بگذرد.

سخنی با مردم مبارز رشت دارم که واقعاً مردمی هستند که جان خود را برای اسلام فدا می‌کنند؛ سنگر مسجد را نگه دارید و شهر را از منافق، چریک‌های فدائی خلق، جنبش مسلمانان مبارزه و... خالی کنید. فعالیت خود را فراموش نکنید، سخنان امام را گوش و عمل کنید و یک لحظه از امام دور نشوید که نعمت بزرگی است.

خداوند شما را مؤید و موفق بدارد و من را دعا کنید.

یا لطیف ارحم عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار