روحانی شهید «فرشید معافی»؛ از پوشیدن لباس روحانیت تا لباس مرزبانی

«فرشید معافی» هفدهم شهریور سال 1370 در شهرستان نهاوند به دنیا آمد و سرانجام در نوزدهم آبان 1390 در اثر انفجار مین به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ - 10May 2021
روحانی شهید «فرشید معافی»؛ از پوشیدن لباس روحانیت تا لباس مرزبانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «فرشید معافی» هفدهم شهریور سال 1370 در شهرستان نهاوند به دنیا آمد. وی به‌دلیل علاقه زیاد به قرآن و عترت رسول‌الله (ص) از کودکی گرایش شدیدی به جلسات مذهبی و مراسم‌هایی که به یاد و نام ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شد، داشت. 
 
تواضع و فروتنی او در زادگاهش زبانزد خاص و عام شده بود. از همان دوران کودکی خود را با گرفتن روزه عادت می داد و می گفت که باید عادت کنم. او تا مقطع دیپلم در رشته ادبیات ادامه تحصیل داد و به علت علاقه خاصی که به روحانیت داشت تحصیلات حوزوی را در حوزه علمیه نهاوند و بروجرد شروع کرد.
         
وی مقلد رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و علاقه خاصی نیز به آیت‌الله بهجت داشت و اکثراً کتابهای آن عالم فرهیخته را مطالعه می‌کرد.
 
فرشید پس از طی دروس حوزوی و رسیدن به سن بیست سالگی، احساس دین به کشور خود کرده و در مرداد 1390 به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود. دوره آموزشی را در پادگان سراب نیلوفر کرمانشاه گذرانده و از آنجا به مرزبانی استان ایلام، هنگ مرزی دهلران پاسگاه قره تپه منتقل می شود.
 
پدر شهید از آخرین مرخصی پسرش می گوید که 20 روز قبل ازشهادتش به مرخصی آمد و از تمام اقوام حلالیت طلبید. رفتارش برایمان اصلا عجیب بود چون به این مسائل خیلی اعتقاد داشت. وصیت نامه‌ای نوشت که در آن اعضای خانواده را به تقوای الهی و اطاعت از ولی امر مسلمین و خواهر و مادرش را به رعایت حجاب اسلامی دعوت کرده بود.
 
همرزمانش می‌گویند: فرشید از دو روز قبل از حادثه شروع به خواندن قرآن و نمازهای متوالی می‌کرد و هیچ کس علت این عبادات بیش از حد را نمی‌دانست. وقتی به تمام رفتار و حرکات شهید می‌نگریم به این نتیجه می‌رسیم که شهادت به او الهام شده بود.
 
سرانجام فرشید معافی در نوزدهم آبان 1390 درحین گشت زنی با اکیپی از پاسگاه با برخورد به مین‌های به جا مانده از زمان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار