تعبیر خطیب مسجدالاقصی از اتفاقات قدس:

جنگ واقعی در قدس جریان دارد

شیخ صبری گفت: اتفاقاتی که در این مکان مقدس در حال وجود است، یک جنگ واقعی است که از سال ۱۹۶۷ به این سو سابقه ندارد.
کد خبر: ۴۵۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ - 10May 2021

تعبیر خطیب مسجدالاقصی از اتفاقات قدس: جنگ واقعیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در سخنانی اظهار داشت که مأموران رژیم صهیونیستی با انواع سلاح‌ها یک «جنگ واقعی» را در مسجدالاقصی رقم زده‌اند.

او به خبرگزاری فلسطینی صفا گفت که مسجدالاقصی زیر پای نیرو‌های ویژه و تک تیرانداز‌های رژیم اشغالگر قدس آلوده شده، مورد تجاوز قرار گرفته و اشغال شده است و چنین وقایعی از سال ۱۹۶۷ که شهر قدس اشغال شد، سابقه ندارد.

خطیب مسجدالاقصی ادامه داد که نظامیان رژیم صهیونیستی عامدانه با گلوله‌های پلاستیکی به سر و چشم نمازگزاران شلیک می‌کنند و عمده نمازگزاران از این دو ناحیه مجروح شده‌اند.

به گفته شیخ «عکرمه صبری» مأموران صهیونیستی می‌خواهند نمازگزاران و معتکفان را از مسجد بیرون انداخته تا راه ورود شهرک‌نشینان و تجاوز به حریم مسجد باز شود؛ در حالیکه تمامی مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و آن‌ها هیچ حقی در این مسجد ندارند.

او با انتقاد از موضع کشور‌های عربی و اسلامی، افزود: «کشور‌های عربی و اسلامی در خصوص اتفاقاتی که در مسجد الاقصی رخ می‌دهد، چه می‌کنند؟ همه باید به مسئولیت خود در قبال اتفاقات این مسجد عمل کنند».

به گفته وی بنیامین نتانیاهو تلاش دارد با این کارها، جناح راستگرای تندرو را خشنود کند تا آن‌ها از وی برای ابقای در پست نخست‌وزیری حمایت کنند و در این میان مسجدالاقصی قربانی می‌شود.

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی است.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، شب گذشته دست کم چهارده فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آن‌ها به بیمارستان انتقال یافتند.

نظامیان صهیونیست، دیشب همچنین در باب العامود در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آن‌ها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز در بیانیه مشترکی، خواستار اعلام بسیج عمومی در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برای مقابله با صهیونیست‌ها شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها