مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

سومین جلسه «بازخوانی نقش گردان پیاده رزمی ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع)» برگزار شد

سردار ظفری گفت: این جلسات هم‌اندیشی در جهت جمع‌آوری، مستندسازی و تظبیق نظرات فرماندهان گردان در سنوات مختلف برای دستیابی به حقیقت شکل‌گیری و مأموریت گردان است.
کد خبر: ۴۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ - 10May 2021

سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: سومین جلسه بازخوانی نقش گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) نهاوند با حضور فرماندهان و پیشکسوتان این گردان در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات بازخوانی نقش رزمندگان همدان افزود: هدف از برگزاری این جلسات جمع آوری اسناد، مستندسازی و تظبیق نظرات فرماندهان گردان در سنوات مختلف برای دستیابی به حقیقت شکل گیری و مأموریت گردان است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان با اشاره به حضور گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفظل (ع) در مجموعه عملیات‌های آفندی و پدافندی غرب و جنوب کشور لشکر انصارالحسین (ع) همدان، گفت: این گردان در عملیات های، والفجر ۲ و ۵، بدر، جزیره مجتون، هور، والفجر ۸، کربلای ۴، ۵، و ۸، بیت المقدس ۲ و سلسله عملیات‌های برون مرزی شرکت داشت.

ظفری با بیان اینکه در سومین جلسه، موضوعات باخوانی گردان از بدو تشکیل، نحوه پشتیبانی و مأموریت‌ها تا عملیات والفجر ۵ مورد بحث بود، ادامه داد: تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس همدان از سوی مرکز دانشنامه دفاع مقدس ابلاغ شده است، و از زمان ابلاغ این دانشنامه تاکنون تلاش‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده و برگزاری جلسالت بازخوانی در همین راستا است.

این مسئول با تأکید بر اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس کارنامه دفاع مقدس همدان را در تمامی اقشار مطرح می‌کند، متذکر شد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حال و آینده و جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و وقایع تاریخ دفاع مقدس استان از اهداف تدوین این دانشنامه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها