گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای ترکیه‌ای درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفت‎وگویی تلفنی درباره وضعیت قدس شریف و تحولات سرزمین‌های اشغالی به رایزنی پرداختند.
کد خبر: ۴۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 10May 2021

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای ترکیه‌ای درباره تحولات سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در تماس تلفنی عصر امروز (دوشنبه) «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرفین آخرین وضعیت قدس شریف و تحولات سرزمین‌های اشغالی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین توافق کردند در صورتی که نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد نتواند تصمیم موثری در زمینه تجاوز کاری‌های رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کند، دو طرف در چارچوب ساز و کار‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی موضوع را در دستورکار پیگیری قرار دهند.

دو وزیر امور خارجه بر لزوم تماس نزدیک دو کشور در این خصوص تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در توئیتی به تیراندازی نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

نظامیان صهیونیست جمعه با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز نیز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون ۲۷۸ فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار