سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

هدیه حضور آمریکا برای افغانستان غیر از ناامنی، جنایت و فساد چه بوده است؟

حجت‌الاسلام نصیرایی با ابراز تأسف نسبت به‌ اتفاق تلخ دشت برچی کابل، با بیان اینکه این اتفاق تلخ نتیجه حضور آمریکا و صهیونیسم در افغانستان است، گفت: هدیه حضور آن‌ها برای افغانستان غیر از قتل، ناامنی، جنایت و فساد چه بوده است؟
کد خبر: ۴۵۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ - 11May 2021

هدیه حضور آمریکا برای افغانستان غیر از ناامنی، جنایت و فساد چه بوده است؟

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به حمله تروریستی به دبیرستان دخترانه سید الشهداء شهرک اتفاق در غرب کابل اظهار داشت: این حادثه تلخ و تاسف‌بار را به همه امت اسلامی جهان، به تمامی مسلمانان، شیعیان و به همه ملت افغانستان و همچنین به همه آزادگان در جای جای این کره خاکی در هر مسلک، آیین و ملیتی که هستند تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وی افزود: جبهه استکبار، ظلم و باطل در طول تاریخ تلاش داشته جای حق و باطل را تغییر دهد، یعنی تلاش داشته با وجود اینکه باطل است حق نمایی داشته باشد و حرکت باطل خود را با رنگ و بوی حق طلبانه به‌گونه‌ای به نمایش بگذارد که جامعه را دچار سردرگمی کند، اگرچه در طول این سال‌ها شخصیت اصلی و حقیقی افرادی که قصد چنین کاری داشتند در مقاطع و بزنگاه‌های مهم روشن شده است.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما همواره در طول این سالیان تاریخ انقلاب اسلامی و در تاریخ معاصر شاهد تقابل جبهه حق و باطل بوده‌ایم، ما آمریکا و نظام آمریکا را به‌عنوان نماد و تجسم حقیقی باطل و به‌عنوان شیطان بزرگ می‌شناسیم، کشور‌های همسایه ما و ملت‌های منطقه نیز به این حقیقت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی حرکت جبهه حقیقت و اسلام را شعله‌ور کرد و توجه آزادگان جهان را به حقیقت اصیل اسلام جلب کرد و به جهان نشان داد که اسلام می‌تواند بشر را به امنیت، پیشرفت، آزادی، توسعه و به همه نعمات و آرمان‌های بشری برساند، پس جبهه استکبار و آمریکا برای درگیر نمودن جبهه حق از نقشه همیشگی خود استفاده کرد و دست به ایجاد بدلی برای این حرکت اصیل زد، این بدل یک روز القاعده، یک روز طالبان نام گرفت و امروز هم داعش.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه دشت برچی کابل بیان کرد: برای اینکه بتوانند افکار عمومی را از سمت اسلام ناب که در قالب نظام اسلامی متجلی شده است منحرف کنند از این دست اتفاقات تلخ را رقم می‌زنند، خودشان هم صراحتاً اذعان کردند که این گروهک‌ها را ما ایجاد کردیم، خانم کلینتون وزیر وقت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که داعش را ما به وجود آوردیم.

نصیرایی اظهار کرد: باید توجه شود که هرجا چه در داخل کشور خودمان و چه در هرجای عالم از معارف ناب اسلامی فاصله گرفته شود گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها چندین برابر خواهد شد، بر همین اساس بخشی از این ناامنی‌ها و مشکلات امروز مردم مسلمان و متدین افغانستان به این مهم بازمی‌گردد که از الگوی حقیقی اسلامی که برآمده از معارف قرآنی و توحیدی می‌باشد فاصله گرفته شده است، به‌گونه‌ای که در روز روشن در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر در جهان به این شکل کودکان معصوم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

نصیرایی ادامه داد: دلیل این اتفاق‌ها چیست؟ پس چرا صدای هیچ کدام از این مدعیان بلند نیست؟ این مسیر و این جریان باید اصلاح شود، بشر باید بداند که راهی غیر از بازگشت به معارف اصیل توحیدی و اسلامی وجود ندارد.

نماینده مردم فردوس و طبس عنوان کرد: قانون اساسی ما پیشرفته‌ترین قانون بشری است، این قانون برآمده از دل آیات، روایات و معارف اسلامی، الهی و توحیدی اسلام ناب است، اگر بشر به دنبال امنیت، پیشرفت، آزادی و سعادت در دنیا و آخرت است باید به این مهم توجه کند، شاهد باشید که آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها چگونه به ملت خودشان و به دیگر ملت‌ها ظلم می‌کنند، آمریکایی که در پشت پرده توسط صهیونیست‌های جنایتکار اداره می‌شود، همین آمریکا و ناتو سال‌های سال است که در افغانستان حضور دارند و هدیه حضور آن‌ها و برکت حضور تفکر لیبرالی برای افغانستان غیر از قتل، ناامنی، جنایت و فساد چه بوده است؟

وی ادامه داد: اگر مردم افغانستان امینت، آزادی و آرامش می‌خواهند باید روی پای خود بایستند و به ارزش‌های اصیل اسلامی، الهی و توحیدی که نمونه‌اش در ایران اسلامی شکل گرفته است مراجعه کنند.

نصیرایی در پایان عنوان کرد: محصول حضور آمریکا در هر کشوری قتل، جنایت و تبعیض بوده است، این رویه باید اصلاح شود و مردم افغانستان، مردم عراق و سوریه، مردم یمن و پاکستان و مردم کشور‌های عربی و حوزه خلیج فارس و به‌صورت کلی تمامی ملت‌ها در جهان اگر می‌خواهند آزاد باشند، پیشرفت کنند و همچنین عزت داشته باشند باید به تفکر الهی و توحیدی بازگردند و از افکار آمریکایی و اروپایی فاصله بگیرند، اما در مقابل هرچه وابستگی‌شان به استکبار و آمریکا بیشتر شود قتل و خونریزی و جنایت علیه آن‌ها بیشتر خواهد شد، چراکه اتفاق تلخ اخیر افغانستان مصداق نتیجه حضور همین آمریکا و صهیونیسم در این کشور است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها