به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، شب گذشته مصادف با بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان «سعید اشناب» مدیر شبکه پنج سیما، «مهدی کریمی» مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج، «محمد مهدی نراقیان» رئیس مرکز موسیقی صدا و سیما و «ابوالفضل پرپنچی» مدیر کل کمیته امداد استان تهران از پشت صحنهی جشن رمضان ۱۴۰۰ بازدید کردند.
اشناب در این دیدار درباره ارزیابی شبکه از کیفیت برنامه جشن رمضان ۱۴۰۰ اظهار داشت: متاسفانه امسال حضور و نفسهای گرم مردم را در فضای برنامه نداشتیم، امیدواریم هرچه زودتر تمامی مردم ایران و جهان بدون ماسک نفس بکشند.
وی افزود: شبکه پنج از نقطه شروع خود که بزرگانی مانند مفید زحمت پیریزی آن را کشیدند، یک شبکه کاملا مردمی بوده است، برنامه جشن رمضان هم آئینهای است تا مردم خودشان را در آن ببینند، فضائل و مهربانیهای ذاتی خود را در بیان و چهره هم نوعان خود نظارهگر باشند. قطعا دورههایی که مردم هم در برنامه حضور داشتند دورههای درخشانی بوده، اما امسال هم با تلاشی که تیم تهیه، سردبیری و همکاران کمیته امداد انجام دادند، از بین بانک 6 هزار نفره، افرادی را معرفی کردند که انرژی بهتری داشتند و مردمیتر بودند.
مدیر شبکه پنج تاکید کرد: جشن رمضان ۱۴۰۰ تلاش فکری زیادی داشت، با اینکه مردم در این برنامه حضور نداشتند اما رویکرد اصلی شبکه که مردم محور است کاملا در فضای آن حس شد.
در ادامه، «سید ابوالفضل پرپنچی» مدیر کل کمیته امداد استان تهران هم پس از بازدید از پشت صحنه جشن رمضان گفت: بحث اعتمادسازی و تبلیغات یکی از موضوعاتی است که میتواند در افزایش خیرین ما تاثیر داشته باشد، در این راستا هم، رسانه بهترین ابزار برای کمک است. از آنجایی که در این چندسال پوشش رسانه ای خوبی اتفاق افتاده و پویش های مردمی در فضای مجازی هم جا افتاده است، من احساس میکنم نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشتیم که همین باعث شده اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد بالاتر برود و طبیعتا این کارها در اغناء کردن مردم موثر بوده است.
وی درباره نقش برنامه جشن رمضان در معرفی خیرین و کمک به نیازمندان تصریح کزد: سال های سال است که در کمیته امداد هستم، به نظرم هرسال این جشن توانسته، قوام بیشتری داشته باشد و یک برنامه جا افتاده بین آحاد مردم است، به طوری که تا اسم ماه رمضان می آید مردم یاد جشن رمضان می افتند. البته حضور نداشتن مردم در جشن های ما خلاء بزرگی ایجاد کرده اما از آنجایی که مردم به خوبی دنبال کار خیر هستند، به هر طریق کنار ما قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: وقتی در جشن رمضان یک کارآفرین یا کسی که از نقطه صفر شروع کرده و به موفقیت رسیده است، معرفی می شود، هم انگیزه برای افراد نیازمند و مشابه او ایجاد می شود و هم جامعه خیرین حاصل زحمات خود را می بیند،در نتیجه حمایت بیشتری می کنند و جابجایی بین افراد مستعد و نیازمند سریع تر اتفاق می افتد.
جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.
انتهای پیام/ 121