آخرین سخنرانی‌ها پیش از عملیات کربلای ۴/ خداحافظی رزمندگان به وقت آخرین دیدارها+ فیلم

پیش از آغاز عملیات کربلای ۴ حجت‌الاسلام بنابی برای نیرو‌های لشکر ۸ نجف اشرف سخنرانی می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ - 12May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، لشکر ۸ نجف از لشکر‌های زرهی سپاه پاسداران و از شناخته‌شده‌ترین یگان‌های عملیاتی در دفاع مقدس بود که بخش اعظم نیرو‌های آن متعلق به شهرستان نجف‌آباد اصفهان بود. این لشکر پس از عملیات ثامن‌الائمه (ع) در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد و نخستین فرمانده آن شهید «احمد کاظمی» بود.

آخرین سخنرانی‌ها پیش از عملیات کربلای۴/ خداحافظی به وقت آخرین دیدارها+ فیلم
در فیلم پیش رو که به احتمال زیاد، اواخر پاییز یا اوایل زمستان ۱۳۶۵ ضبط شده، صحبت‌های یک روحانی به نام حاج آقا «بُنابی» در جمع تعدادی از مسئولان لشکر ۸ نجف‌ اشرف، به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم که بین دو نماز و در آستانه عملیات کربلای ۴ ضبط شده، چهره‌هایی مانند غلامعلی شریف‌دوست، مرحوم قاسم شفیعی، غلامحسین کاظمی، محمد‌علی فاضل، اکبر عابدی، مرتضی کاظمی (نیروی پشتیبانی)، شهید احمد کاظمی، غلامرضا شفیعی، خداداد نادری‌نژاد، شهید محمد‌حسن مددی، رمضانعلی محمدی، رسول رحیمی، مهدی ترک لادانی (مهدوی امین)، عباس حیدری مقدم، محمد نوروزی، جواد آصفی، محمد‌تقی رضوانپور (وهابی) و حسین عابدینی دیده می‌شوند.

در مورد مکان برگزاری این جلسه، هرچند با چند نفر از رزمندگان حاضر در این جمع صحبت شده است، ولی هیچ‌کدام به‌طور دقیق به خاطر نداشتند که این جلسه در چه مکانی برگزار شده. البته به احتمال زیاد، در جایی در خوزستان بوده، ولی نمی‌توان به قطعیت گفت که در پایگاه شهید مدنی اهواز (دانشگاه شهید چمران)، پایگاه شوشتر یا سپنتا (تعمیرگاه زرهی لشکر) در جاده اهواز به خرمشهر بوده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار