دیدار سردار «اسلامی» با نماینده مردم کرج در مجلس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌دفاع مقدس استان البرز با نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۵۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ - 11May 2021

دیدار سردار «اسلامی» با نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، دیدار و نشست سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و «علی عباسی» نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز پیرامون گفت‌و‌گو در خصوص انجام برخی اقدامات‌ برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «اسلامی» در این جلسه گفت: دوران دفاع مقدس ادامه دوران نورانی قیام عاشورا بوده و ایثار و رشادت‌های رزمندگان برای تاریخ ایران و حکومت ولایی ما مایه افتخار است.

وی با تأکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیز حفظ آثار دفاع مقدس و نشر حقایق دفاع عنوان کرد: همچنین باید روحیه ایثار، از خودگذشتگی و رشادت میان جوانان ترویج داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ساخت و راه‌اندازی باغ‌موزه‌های دفاع مقدس را گامی مؤثر در جهت درک مفهوم دفاع مقدس دانست و بیان داشت: این امر می‌تواند نقش بسزایی در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ایفا کند.

در ادامه عباسی نیز با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم نسبت به ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت اهتمام ورزیم، تصریح کرد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند در انتقال ارزش و فرهنگ دفاع مقدس به جوانانی که درکی از جنگ ندارند مؤثر عمل کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان البرز ابراز داشت: این اقدام ارزشمند نشان‌دهنده اهمیت موضوع دفاع مقدس در این استان است. نسل‌های آینده می‌توانند از طریق این باغ‌موزه رشادت‌ها و مقاومت‌های صورت گرفته در دوران جنگ تحمیلی را مشاهده کنند.

در این جلسه موضوع تأمین اعتبار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مقرر شد زمینی در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز قرار گیرد تا از این طریق بخشی از اعتبار موردنیاز ساخت موزه دفاع مقدس تأمین و هر چه زودتر این مرکز فرهنگی تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار