مقام ارشد یمنی خواستار تحریم کالا‌های اسرائیلی و آمریکایی شد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به درگیری‌های خونین در فلسطین، خواستار حمایت تمام‌عیار امت عربی و اسلامی از فلسطین، تحریم کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی و لغو کلیه توافق‌ها با تل‌آویو از جمله عادی‌سازی روابط شد.
کد خبر: ۴۵۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ - 11May 2021

مقام ارشد یمنی خواستار تحریم کالا‌های اسرائیلی و آمریکایی شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن از امت عربی و اسلامی خواست تا در حمایت و پشتیبانی مقاومت فلسطین برای بازپس‌گیری کلیه حقوق مردم این کشور و آزادسازی وجب به وجب آن از لوث وجود صهیونیست‌ها، کلیه کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: آنچه که برای ما دردناک و آزاردهنده است، مشاهده تعدی صهیونیست‌ها به برادران، خواهران و مادران ما در بیت‌المقدس و تلاش‌های دشمن در کوچ اجباری ساکنان اصلی محله شیخ جراح است.

المشاط افزود: «ما در یمن با غرور و افتخار به آنچه آزادگان در قدس در پاسخ به دشمن اسرائیلی انجام دادند، نگاه می‌کنیم. ما وحدت موضع مردمی فلسطین و جنبش‌های مقاومت فلسطین و نیز اقدام آن‌ها در شلیک موشک به‌سوی دشمن صهیونیست را یک گام مهم در مسیر پیروزی قدس و کل فلسطین می‌دانیم. از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم که در این برهه مهم تاریخی، همه توافق‌ها با دشمن اسرائیلی را لغو کند.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یاری ملت فلسطین و ایستادن در کنار تمام آزادگان جهان از اصول غیرقابل تغییر و چانه‌زنی یمن است گفت: همین موضع یکی از دلایل تجاوز به یمن است. ما در یمن در سایه شرایط کنونی برای ایفای نقشی فعال و عملی برای آزادسازی فلسطین همان‌گونه که «عبدالملک بدر الدین» (خداوند حفظش کند)، رهبر انقلاب یمن بر آن تأکید دارد، آماده‌ایم. این چیزی است که میلیون‌ها یمنی غیور و با تعصب در قبال دین و مقدسات، در روز جهانی قدس در بیش از پنجاه میدان در سراسر کشور یمن بر آن تأکید کردند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از کشور‌هایی که به فلسطین خیانت کرده‌اند و به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند و خواهند آورد خواست تا در این موضوع تجدیدنظر کنند و کلیه روابط دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و امنیتی را با دشمن صهیونیست قطع کنند.

وی از سرویس‌های رسانه‌ای و وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش عربی و اسلامی خواست تا وضعیت نارضایتی و خصومت با دشمنان امت، یعنی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را در رسانه‌های خود و برنامه‌های درسی درج کنند.

نظامیان صهیونیست از صبح دیروز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشینیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیرو‌های مقاومت فلسطین وارد عمل شدند. اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیرو‌های ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است. این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح امروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته، نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار