معاون استاندار کرمانشاه:

خاطرات هر امدادگر دفاع مقدس یک کتاب است

«سالاری» گفت: هر کدام از امدادگران هلال احمر در دوران دفاع مقدس، اگر بخواهند خاطراتشان را بنویسند یک کتاب می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 11May 2021

خاطرات هر امدادگر دفاع مقدس یک کتاب استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مهرداد سالاری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مراسم رونمایی از کتاب «امدادگر» که در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر کدام از امدادگران هلال احمر در دوران دفاع مقدس، اگر بخواهند خاطراتشان را بنویسند، یک کتاب می شود.

سالاری افزود: امدادگران هلال احمر در حوادثی مانند زلزله سال 1396به خوبی عمل کردند و  در سیل سال 1397 نیز شاهد بودیم که چگونه انسان را نجات دادند و وسایل زندگیشان را از میان گل و لای بیرون کشیدند.

وی نقش امدادگران هلال احمر در حوادث جاده ای را نیز موثر توصف کرد و گفت:‌ در موضوعاتی مانند راهپیمایی اربعین و اقداماتی برای جلوگیری از شیوع کرونا مانند طرح شهید سلیمانی نیز شاهد حضور امدادگران هلال احمر بوده ایم.

سالاری در ادامه اشاره ای به اصول هفت گانه هلال احمر داشت و گفت: این جمعیت یک مجموعه مردمی بدون جهت گیری سیاسی و عقیدتی است و به فکر نجات جان انسان ها فارغ از مذهب و قومیتش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: هلال احمر باید به شدت از سیاسی شدن اجتناب کند و جبهه گیری بر علیه جریانی نداشته باشد.

وی کار داوطلبانه در جمعیت هلال احمر را نقطه قوت آن برشمرد و افزود: در کل کشور بیش از دو میلیون نفر دواطلب داریم که این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

برنامه تدوین 80 عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار

سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه مراسم اظهار داشت: این اداره کل سال  1399 تعداد 50 عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله رزمندگان، پیشکسوتان، شهدا و اماکن چاپ کرده است.

سردار باباخانی افزود: برنامه امسال نیز نشر 60 عنوان کتاب چاپی و 20 عنوان کتاب صوتی است تا برای آیندگان به یادگار بماند.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان با رشادتشان خود را در برابر گلوله دشمن قرار دادند تا این گلوله ها کمتر به شهر های کشور برسد و می بایست که خاطرات و رشادت های آنان نوشته شود.

در پایان این مراسم از کتاب «امدادگر» رونمایی و از امدادگر پیشکسوت دفاع مقدس عبدالحسین مساحی تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار