در وبینار معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در ارائه خدمات به ایثارگران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تجربیات گذشته نشان داده است برنامه‌هایی که با مشارکت تشکل‌های ایثارگری اجرایی شده است نتایج خوبی را به دنبال داشته‌ و ادامه این روند در سال جاری از نکات مد نظر بنیاد شهید خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ - 12May 2021

وبینار معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در وبینار معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این معاونت در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: اگر انقلاب ما در طول ۴۲ سال گذشته در برابر تمام دشمنی‌ها و سختی‌ها ایستادگی کرده به برکت خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و وظیفه ما ترویج و توسعه این فرهنگ است.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل با دستگاه‌های آموزشی گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجموعه‌های آموزشی وجود دارد و لازم است که این ارتباط و تعامل همچنان افزایش یابد تا مشکلات مربوط به حوزه تحصیل ایثارگران به شکل مناسبی رسیدگی و برطرف شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در اجرای برنامه‌های بنیاد را امری ضروری دانست و گفت: تجربیات گذشته نشان داده است برنامه‌هایی که با مشارکت تشکل‌های ایثارگری اجرایی شده است نتایج خوبی را به دنبال داشته‌اند و ادامه این روند در سال جاری از نکات مد نظر بنیاد خواهد بود.

سلیمانی جمع‌آوری و ثبت خاطرات تمام والدین معظم شهدا را از جمله برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری عنوان کرد و گفت: والدین عزیز شهدا در سنین کهن‌سالی به سر می‌برند و متأسفانه هرسال تعدادی از عزیزان از بین ما می‌روند که این موضوع اهمیت افزایش سرعت در جمع‌آوری خاطرات آنان را نشان می‌دهد. همچنین این موضوع از مطالبات مقام معظم رهبری نیز هست و بر این اساس بر جمع‌آوری خاطرات این عزیزان تأکید ویژه‌ای داریم و اجرای این طرح نیاز به هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در برپایی اردو‌ها نیز تصمیم داریم با در نظر گرفتن شرایط موجود نسبت به افزایش تعداد این اردو‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند جامع ایثار، جهاد و شهادت گفت: تنظیم این سند با در نظر گرفتن مسائل و نظرات مختلف در حال انجام است و مراحل نهایی تنظیم را طی می‌کند و هدف مجموعه معاونت فرهنگی و آموزشی رونمایی از این سند در روز سوم خرداد است.

سلیمانی با بیان اینکه تکریم جانبازان در سال جاری از نکات مدنظر مجموعه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این راستا باید انجام شود، جمع‌آوری تاریخ شفاهی جانبازان ۷۰ درصد خواهد بود.

تولیدات هنری، هدایت تحصیلی و لزوم بهسازی تابلو‌های فرهنگی در سطح شهر‌ها و مناطق پرداخت.

مجید عابدی مدیرکل دفتر ارزیابی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به ارائه توصیه‌هایی خطاب به معاونان فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها در زمینه ارزیابی عملکرد و اهمیت استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری پرداخت.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد و سیدمستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد نیز در این برنامه به بیان سیاست‌ها و راهبرد‌ها و ارائه توصیه‌هایی در زمینه حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

در ادامه این مراسم معاونان فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس به بیان نظرات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار