دفاع پرس گزارش می دهد

درد بی درمان " دور دور " + عکس

برای بسیاری از ما صدای نخراشیده اگزوز خودروهای چند صد میلیونی چندان نا آشنا نیست. خودروهایی که در برخی از خیابان های شهر به ویژه منطقه دو تهران کورس می گذارند و به عبارتی شادی " دور دور " خود را به سر دیگران می کوبند.
کد خبر: ۴۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ - 28April 2015

درد بی درمان

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، برای بسیاری از ما صدای نخراشیده اگزوز خودروهای چند صد میلیونی چندان نا آشنا نیست. خودروهایی که در برخی از خیابان های شهر به ویژه منطقه دو تهران کورس می گذارند و به عبارتی شادی " دور دور " خود را به سر دیگران می کوبند.

گویی برایشان فرق چندانی ندارد که شاید کسی بر نداشته های خود حسرت به دل بیاندازد و روانش پریشان تر از روزهای قبل شود.

مهم برای اینها فقط شادی لحظه ایشان است اما نمی دانند این شادی تا چه میزان می تواند فشار روانی در سطح جامعه را افزایش دهد. این فشار روانی این علامت سوال بزرگ را در بین افکار عمومی ایجاد می کند که چگونه جوانانی با سن و سال پایین، سوار بر خودروهای آنچنانی می شوند و یا این پول ها از کجا در آمده که حتی صاحب آن دغدغه ای برای خال افتادن روی رنگ خودرو آن هم در زمان لایی کشیدن هایشان در خیابان ها ندارند.

فشارها در سطح جامعه در این بخش چنان بالا رفته که چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با فرماندهان ناجا اظهار داشتند که " جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابانها از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است. نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند ".

این سخنان مقام معظم رهبری میزان حساسیت موضوع را بیش از پیش به نمایش می گذارد اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که هنوز پشتوانه قانونی لازم جهت برخورد با این دسته از خودنمایی ها تعریف نشده به طوری که تنها زمانی پلیس در این مورد می تواند وارد میدان شود که فرد خاطی دو تخلف حادثه ساز به صورت پی در پی انجام دهد که در این صورت خودروی وی توقیف و در بدترین شرایط 200 هزارتومان جریمه خواهد شد.

یقینا برای ورود به بحث مطرح شده از سوی رهبر انقلاب تعریف قانونی جدید به عنوان یک نیاز جدی، خودنمایی می کند تا بازدارندگی لازم در این بخش ایجاد شود. به قطع یقین با قانون حاضر نمی توان افرادی را مورد جریمه قرار داد که برای نشان دادن خود میلیون ها تومان خرج می کنند و حتی عملا 200 هزار تومان برای آنها پول تو جیبی به حساب نمی آید.

در همین رابطه سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرده بود برای تامین خواسته رهبری نیاز به ابلاغ دستور العمل اجرایی از سوی فرماندهی ناجا است تا کار در این بخش به صورتی منسجم انجام گیرد.

حال برخی از شنیده ها حکایت از آن دارد که جلساتی برای بررسی موضوع در سطح مدیران ارشد ناجا در این زمینه در حال برگزاری است تا روشی کاربردی برای برخورد با این پدیده در نظر گرفته شود.

حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده پلیس در این زمینه چگونه طرح ریزی خواهد کرد هر چند که در این بخش به مانند بسیاری از معضلات دیگر اجتماعی انجام کار فرهنگی را نباید به فراموشی سپرد و این نکته را به " دور دور " کنان آموخت که صدای اگزوز و رنگ خودروهایشان دل خیلی ها را می سوزاند و این موضوعات تبعات منفی بسیاری با خود به همراه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها