موشک‌های مقاومت چگونه به دست فلسطینان رسید؟/ حاج قاسم شخصا بر عملیات ارسال تسلیحات نظارت داشت+ فیلم

یکی از رهبران مقاومت فلسطین با بیان خاطراتی عنوان می‌کند که حاج قاسم شخصا بر عملیات ارسال تسلیحات به غزه نظارت داشت و با سفر به چند کشور بررسی کرد که چگونه می‌تواند این تسلیحات را به فلسطینیان برساند.
کد خبر: ۴۵۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 14May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سیده فاطمه سادات کیایی؛ طی چند روز گذشته فلسطین اشغالی شاهد انتفاضه دیگری از سوی مردم فلسطین برای احقاق حقوق‌شان و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی بوده است. سربازان و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی هرچند با حمله به نمازگزاران فلسطینی و ساکنان منطقه شیخ جراح به دنبال محدود کردن فلسطینیان و تسلط بر مناطق فلسطینی‌نشین بودند و این عمل به درگیری میان آنان با فلسطینیان انجامید، اما پاسخ موشکی گروه‌های مقاومت به خوبی نشان از افزایش قدرت فلسطینیان دارد.

موشک‌های مقاومت چگونه به دست فلسطینان رسید؟ / حاج قاسم شخصا در عملیات ارسال تسلیحات نظارت داشت+ فیلم

تنها در شامگاه سه شنبه ۱۳۰ راکت و موشک از سوی نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است که باعث رعب و وحشت اشغالگران صهیونیستی و ساکنان شهرک‌های صهیونیستی و هجوم آنان به پناهگاه‌ها شد. فیلم‌های زیادی از اصابت این راکت‌ها به سرزمین‌های اشغالی و فرار صهیونیست‌ها منتشر شده است.

در کلیپی که به مناسبت حمله موشکی گروه‌های مقاومت به سوی سرزمین‌های اشغالی منتشر شده، یکی از رهبران فلسطینی به تلاش‌های حاج قاسم در رساندن کمک‌های تسلیحاتی و نظامی به غزه اشاره می‌کند. این رهبر فلسطینی عنوان می‌کند که حاج قاسم شخصا بر عملیات ارسال تسلیحات نظارت داشت. حاج قاسم نقش بسیار بزرگی در پیشتیبانی و تقویت مقاومت ایفا کرد و تمام مسائل کوچک و بزرگ را پیگیری می‌کرد. زمانی که همه تعجب می‌کردند چطور ممکن است به باریکه محاصره شده سلاح رساند، آن‌هم زمانی‌ که توسط کشور‌های عربی و اسرائیل محاصره شده بود و این موضوع غیر ممکن بود، حاج قاسم به چند کشور سفر کرد تا بررسی کند که چطور می‌تواند این تسلیحات را به ما برساند.»

خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود «به طور قاطع می‌توانم بگویم که در برخی جنگ ها و بالخصوص جنگ ۲۰۱۴ یک سلاح عینی از طرف حاج قاسم و تیم ایشان بود به مجاهدین حماس داده شد و روند نبرد تغییر کرد. ما در جنگ ۲۰۰۸ توانستیم تلویزیون اسرائیل را هک کنیم و تا ۱۵ دقیقه شبکه اسرائیلی صرفا تانک پخش می کرد! حاج قاسم در این زمینه خیلی کمک کرد که این توانایی را افزایش دهد و نقش سپاه و حاج قاسم در این زمینه خیلی پررنگ بود.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها