رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

برگزاری همایش ادبیات پایداری فرصتی مغتنم برای انجام تکلیفی مقدس است

«محمد دوستار» با تبیین ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب، گفت: تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و برگزاری همایش ادبیات پایداری فرصتی مغتنم برای انجام تکلیفی مقدس است.
کد خبر: ۴۵۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 12May 2021

برگزاری همایش ادبیات پایداری گام مهمی در راستای اهداف ارزشمند دانشگاه و بنیاد استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد دوستار» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی همایش ملی ادبیات پایداری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک‌ترین دستگاه به بنیاد حفظ آثار است که می‌تواند در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس با این بنیاد همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دفاع مقدس را ستون انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قلم‌زدن در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی کاری جهادی است.

وی با تبیین ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب، خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و برگزاری همایش ادبیات پایداری فرصتی مغتنم برای انجام تکلیفی مقدس است.

دوستار با تجلیل از مقام شامخ سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» به‌عنوان نماد پایداری و مقاومت در منطقه و جهان، متذکر شد: برگزاری همایش ادبیات پایداری گامی مهم در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد و شهادت است که وظیفه آن برعهده استادان، دانشجویان، پژوهشگران و افسران جبهه جنگ نرم است. برای ترویج ارزش‌های به‌دست‌آمده در دوران انقلاب و دفاع مقدس باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

سرهنگ «حسین مصطفی‌پور» مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های «محمد دوستار» و حمایت‌های وی اظهار داشت: بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دغدغه‌هایی دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به‌درستی به آن دغدغه‌ها پرداخته است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با برشمردن ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه ادبیات پایداری و تبیین عملکرد بنیاد در تدوین خاطرات شفاهی پیشکسوتان جهاد و شهادت تاکید کرد: برگزاری همایش ادبیات پایداری گام مهمی در راستای اهداف ارزشمند دانشگاه و بنیاد است.

«ابراهیم صفری» رئیس دانشگاه فرهنگیان هم در این نشست با مرور موضوع دفاع مقدس در ادبیات ایران، اظهار داشت: موضوع ادبیات دفاع مقدس بسیار گسترده و پراهمیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: اگر نمادهای مورد کاربرد رزمندگان مانند سربندها، پرچم‌ها و ... را بشناسیم و به محتوای هنری و تأثیرگذار آن در قالب شعر داستان و مقاله بپردازیم، کاری فاخر انجام داده‌ایم.

وی بر همکاری کامل دانشگاه فرهنگیان استان گیلان با همایش ادبیات پایداری تأکید کرد.

حجت‌الاسلام «قاسم قاسمی» معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مجموعه‌های فرهنگی مانند تشکل‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و سایر کانون‌های فرهنگی با همایش اظهار داشت: قدم‌گذاشتن در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مایه مباهات است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت متذکر شد: دستگاه‌های فرهنگی باید در مسیر انقلاب حرکت کنند و همه ما باید برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

در این نشست «مظاهر زمانی» دبیر علمی همایش ادبیات پایداری گزارشی از روند کار دبیرخانه، تعداد مقالات رسیده و چگونگی انجام امور برای داوری آثار و اجرا ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها