ابومرزوق: میانجی‌گری قطر و مصر برای آتش‌بس تاکنون نتیجه‌ای نداشته است

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از تماس‌های چند کشور عربی و اسلامی از جمله قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ - 12May 2021

ابومرزوق: میانجی‌گری قطر و مصر برای آتش‌بس تاکنون نتیجه‌ای نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که تماس‌های زیادی بین حماس با چند کشور عربی و اسلامی از جمله «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره اوضاع نوار غزه در جریان است.

ابومرزوق در مصاحبه با وبگاه «الخلیج اونلاین» با اشاره به میانجی‌گری قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه گفت: «این میانجی‌گری‌ها تاکنون برای بازگشت آرامش نتیجه‌ای نداشته است.»

وی افزود که رژیم اشغالگر آغازگر این تنش‌ها بوده و بایستی دست از اقدامات خود بردارد و مسئولیت کامل این تنش‌ها بر عهده این رژیم است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: «رهبران حماس به میانجی‌گران تأکید کردند که پیام ما روشن است و آن تقویت موضع ملت فلسطین در قدس و مسجدالأقصی، باقی ماندن خانواده‌های در معرض کوچ در خانه‌هایشان در محله شیخ جراح و اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای عقب‌نشینی از اقدامات خود در این محله است.»

وی تأکید کرد که حماس هرگز در برابر عملیات یهودی‌سازی شهر قدس و کوچاندن ملت فلسطین، ساکت نخواهد ماند و ما از حمایت‌های عربی و اسلامی برخورداریم.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۴۳ نفر رسیده که در میان آن‌ها دوازده کودک و سه زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۲۳۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این سه روز حدود هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار