فتح خرمشهر. فتح خون/ وصیت‌نامه شهید «محمدعلی حق ویردی»؛

از همه مردم می‌خواهم از تفرقه و جدایی بپرهیزند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدعلی حق ویردی» آمده است: از همه مردم هم می‌خواهم که به ریسمان متین خدایی چنگ زنند و از تفرقه و جدایی بپرهیزند وگرنه مدیون خون شهیدان هستند.
کد خبر: ۴۵۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ - 12May 2021

از همه مردم می‌خواهم از تفرقه و جدایی بپرهیزند وگرنه مدیون خون شهیدانند/// سلام لطفا عکس را عوض کنید اصلا مناسب نیستبه گزارش دفاع‌پرس خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، دفاع مقدس روایتگر حماسه و ایثار فرزندان معنوی حضرت روح‌الله و انقلاب اسلامی است؛ پیران و جوانان نابی که با عشق به الله و سربازی اسلام، پا به معرکه جنگ و جهاد گذاشتند و حماسه‌هایی از جنس نور و ایثار و شهادت آفریدند.

بی‌شک آشنایی با سبک زندگی، راه، مرام و شخصیت الهی این شهیدان والامقام، درس زندگی و راه و روش متعالی است برای ما جاماندگان و گرفتار در این دنیای خاکی.

«محمدعلی حق ویردی» یکی از این شهدای والامقام است که در چهارم خرداد ۱۳۳۷ در شهرستان «فومن» به دنیا آمد و در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱ درخرمشهر بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

وصیت نامه شهید

اگر کشته شدم فقط دعا کنید که خدا مرا در زمرۀ شهیدان درگاهش قرار دهد؛ مرا غسل ندهید و کفن نکنید، چون رهبرم حسین (ع) نه کفن داشت و نه غسل.

به مادرم بگوئید که آرزوی من برآورده شد، پس گریه نکن؛ فقط دعا کن و اگر گناهی در حق تو کردم به خاطر خدا مرا ببخش، چون اگر تو مرا نبخشی خدا مرا نمی‌بخشد.

پدرم در راه خدا، اسماعیل‌های خود را آماده کن، مبادا اگر فرزندت در راه «الله» حرکت کرد و شهید شد غمی به چهره مردانه ات بنشیند؛ شاد باش و بدان که شهادت یکی از اعضای خانواده باعث سربلندی، عزت و شرف خانواده و اسلام می‌گردد.

خواهرانم، می‌خواهم که همچون زینب باشید و او را بشناسید و مقلدش باشید و تحمل صبرش را در مصیبت به آن بزرگی که جلو چشمش اتفاق افتاد سرمشق خود قرار دهید؛ با حفظ حجاب، نجابت و عفت خود او را خشنود نمائید.

و، اما برادرانم، جان شما و جان پدر و مادرم. کتاب‌های مرا به کسی بدهی که برای من هر شب جمعه قرآن بخواند و از فاطمه زهرا (س) بخواهد که خداوند مرا بیامرزد و گناهان مرا ببخشد و عذاب قبر و وحشت قبر را از من دور کند؛ و از همه مردم هم می‌خواهم که به ریسمان متین خدایی چنگ زنند و از تفرقه و جدایی بپرهیزند وگرنه مدیون خون شهیدانند و بر سر شما آن خواهد آمد که یزیدیان بر شما حاکم باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها