امام جمعه تبریز:

پشت صحنه حمله به دانش‌آموزان افغانستانی، سیاست شیطانی آمریکاست

حجت‌الاسلام «آل هاشم» با اشاره به انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهداء (ع) در غرب کابل، گفت: پشت صحنه واقعی این جنایت، سیاست شیطانی آمریکاست.
کد خبر: ۴۵۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ - 13May 2021

حمله به دانش‌آموزان افغانستانی، سیاست شیطانی آمریکاست

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه تبریز، امروز (پنج‌شنبه) در خطبه‌های نماز عید فطر که در محوطه باز اطراف مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: روز عید فطر در اسلام بزرگ‌ترین عید اسلامی است و باید این روز را به عنوان عید بزرگ روزه‌داران شمرد.

وی ادامه داد: عید فطر روز مقدس و یکی از اعیاد اسلامی است و این روز عید بزرگ روزه‌داران واقعی است و گناهان آن‌ها به‌خاطر یک ماه روزه‌داری و عبادات مورد بخشش قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نماز عید فطر، سنگری بزرگ برای وحدت امت اسلامی است، گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که برای مسلمان هرروزی می‌تواند عید باشد، به‌شرط این‌که در آن روز گناه و معصیت نکند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر به انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهداء (ع) در غرب کابل اشاره کرد و گفت: بخش غربی کابل در افغانستان یک منطقه شیعه‌نشین است و در انفجار ۲۵ رمضان در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهداء (ع) سه انفجار رخ داد و ۸۵ دانش‌آموز دختر شهید و ۲۰۰ دانش‌آموز دیگر زخمی شدند.

وی تصریح کرد: هنوز گروهی و حزبی این جنایات را بر عهده نگرفته است؛ اما دولت افغانستان طالبان را مقصر می‌داند، با این وجود طالبان آن را را محکوم و مسئولیت این انفجار را بر عهده داعش می‌داند.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: پشت صحنه واقعی این جنایت، سیاست شیطانی آمریکاست، آمریکا از سال ۱۳۸۱ تا امروز در افغانستان حضور دارد و امروز چاره‌ای جز خروج از این کشور ندارد؛ لذا برای اینکه مردم را بیشتر خسته کند، با طراحی شیطانی توسط مزدوران خود درصدد تنظیم حوادث تلخ و آشوب‌سازی و ناامن‌سازی نیابتی است تا افغانستان را همچنان ناامن و ناآرام نگه دارد و بتواند به اهداف خود در شرق آسیا برسد.

وی اذعان کرد: تداوم ناامنی در غرب آسیا و کشور‌های محوری مطلوب‌ترین حالت برای آمریکاست؛ اما امروز شیطان بزرگ ناکام و شکست خورده باید این منطقه را ترک و از خاک افغانستان خارج شود. این تحرکات انتقام‌جویانه شیطان بزرگ از مردم مظلوم افغانستان در سطح منطقه است و امروز دانش‌آموزان مظلوم شیعه را هدف قرار داده و آن‌ها قربانی جنایات ضدبشری شدند.

حجت‌الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مسلمانان باید این جنایات را محکوم کنند، مردم قهرمان آذربایجان در مراسم باشکوه نماز عید فطر خواستار توجه بیشتر دولت افغانستان و مجامع بین‌المللی برای پیشگیری از چنین حوادث رنج‌آور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، به تحولات غزه اشاره کرد و ابراز داشت: دولت «نتانیاهو» برای نجات از مخمصه، گروهک‌های تندروی یهودی از جمله ۲ هزار شهرک‌نشین تندرو را وارد مسجدالاقصی کرد تا برای عبادت ظاهری در مسجدالاقصی اقدام کنند، تفکر و نگرش گروهک‌های تندرو یهودی مبنی‌بر جایگزینی دینی است یعنی تخریب کامل مسجدالاقصی و ساخت معبد کذایی یهودی بر روی خراب‌های این مسجد، تا بگویند که معبد یهودی است و حق بیشتری نسبت به مسلمانان در این مسجد دارند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های راهبردی خود در سال‌های اخیر در برابر مقاومت، تلاش برای خروج رژیم صهیونیستی از بن‌بست سیاسی و اجتماعی و بن‌بست بی‌دولتی، سعی و کوشش نتانیاهو برای نجات از ناکامی‌های مکرر در تشکیل کابینه و برای جلوگیری از سقوط، تلاش می‌کند با بحرانی کردن اوضاع قدس و با تحریک یهودی‌های تندرو، جامعه بی‌هویت کنونی خود را به سمت اتحاد و یکپارچگی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: مقاومت حماس و جهاد اسلامی در دفاع از قدس و فلسطینی‌ها، هموطنان خود را تنها نگذاشت و با موشک‌باران، به کمک آن‌ها آمدند که این نشان از اتحاد در این سرزمین مقدس بوده و این حجم از آتش برای نخستین بار بر سر اسرائیل فرود آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار