امام جمعه کرمانشاه:

عزم مردم فلسطین برای مقاومت جدی‌تر شده است

آیت‌الله «علما» با بیان اینکه عزم مردم فلسطین برای مقاومت جدی‌تر شده است، گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم فلسطین بیدار شده و روز به روز بیدارتر می‌شوند و این مردم به بلوغ رسیده و هم‌اکنون صهیونیست‌ها به دست و پا افتاده‌اند.
کد خبر: ۴۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ - 13May 2021

عزم مردم فلسطین برای مقاومت جدی‌تر شده استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه، امروز (پنج‌شنبه) در خطبه‌های عید سعید فطر این شهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر اینکه مردم باید در انتخابات فرد انقلابی و عدالت‌خواه را انتخاب کنند، اظهار داشت: در انتخابات باید فرد جوان‌گرا، معتقد به تحول، دلسوز و ضد فساد انتخاب شود؛ زیرا در جمهوری اسلامی نباید فساد وجود داشته باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جنایت کشته شدن دختران دانش‌آموز افغانستانی و جنایات اخیر صهیونیست‌ها را محکوم کردند و در هیچ مکانی از دنیا به جز فلسطین دیده نشده که عده‌ای بخواهند صاحب‌خانه را از منزل خود بیرون کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه عزم مردم فلسطین برای مقاومت جدی‌تر شده است، تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم فلسطین بیدار شده و روز به روز بیدارتر می‌شوند و این مردم به بلوغ رسیده و هم‌اکنون صهیونیست‌ها به دست و پا افتاده‌اند.

آیت‌الله علما فطرت را همان توحید دانست و بیان کرد: خداوند تمامی مردم را به عبادت خودش موعظه می‌دهد، این موعظه گاهی به نماز، گاهی روزه، حج، عید فطر و عید قربان است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند از مردم عبادت خواسته و آفرینش انسان برای بندگی خداست، خاطرنشان کرد: تمامی موجودات جهان در حال تسبیح و شکرگزاری خداوند هستند؛ لذا مردمی که سمیع و بصیرند، باید بندگی خدا را انجام دهند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ماه مبارک رمضان، گفت: رسول خدا (ص)، ماه رمضان را مورد خطاب قرار داده و امام سجاد (ع) نیز ۲۰ مرتبه به این ماه مبارک سلام می‌کند و این یعنی ماه رمضان سلام‌ها را شنیده و درک می‌کند وگرنه سلام کردن معنایی ندارد.

آیت‌الله علما با اشاره به سخنان علامه طباطبایی (ره) مبنی بر اینکه بعثت ۱۲۴ هزار پیامبر برای کلمه «لا اله الا الله» است، بیان کرد: باید این کلمه که معادل توحید است را با تمام وجود فهمیده و قبول کرد، شخصیت و مقام شهید حاج قاسم سلیمانی به‌دلیل درک عمیق توحید بوده؛ زیرا دلیل نترسیدن وی از شهادت چشیدن طعم توحید است.

وی با بیان اینکه تمامی موارد عنوان‌شده به معنای تقوای در دل است، افزود: بنا بر فرمایش امیرالمومنین (ع) باید با خدا رفاقت کرد؛ زیرا خداوند همه‌جا به داد انسان رسیده و دنیا فانی است، تنها چیزی که از دنیا باقی می‌ماند، معامله کردن با خدا و نه با غیر خداست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: کسی که خود را در راه خدا و طاعت او فدا می‌کند، نجات پیدا کرده و سلامتی دارد، همان‌طور که وادی‌السلام که قدیمی‌ترین قبرستان نجف است، یعنی به سلامت وارد آن‌جا شوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار