امام جمعه کرج تأکید کرد؛

ضرورت توجه به شاخصه‌ها برای تشکیل دولت جوان انقلابی

آیت‌الله «حسینی همدانی» با اشاره به شاخصه‌های انتخاب خوب برای تشکیل دولت جوان انقلابی در بیانات امام خامنه‌ای، گفت: باید بعد از تأئید صلاحیت‌ها، بررسی کرد که این ویژگی‌ها در چه کسی هست تا مصداقش را پیدا کنیم.
کد خبر: ۴۵۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 13May 2021

مشارکت مردم در انتخابات اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری استبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بلوار امامزاده حسن (ع) این شهر، ماه مبارک رمضان را ماه تحول انسان دانست و اظهار داشت: اهل ایمان با انجام اعمال مقرره و بهره‌مندی از سفره گسترده الهی در این ماه و با سرنوشت جدید رقم‌خورده در شب‌های قدر، حیات دوباره‌ای پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه روز عید فطر نویددهنده این تحول و روز پاداش یک ماه بندگی خداست که خالصانه و همراه با جهاد نفس انجام شده است، بیان داشت: رسول خدا فرموده‌اند «عید فطر هدیه‌ای است که از طرف خداوند به مردان و زنان امتم داده شده و خداوند متعال چنین هدیه‌ای را پیش از من به هیچ‌کس نداده است»؛ لذا این روز، روز شکرگزاری از خدای تعالی است.

حسینی همدانی با بیان اینکه عید سعید فطر، عید وحدت و انسجام مسلمانان است، ادامه داد: این عید علاوه بر جنبه‌های فردی که سعادت‌بخش است و ثواب فراوان دارد، جنبه‌های سیاسی و اجتماعی قابل توجهی هم دارد؛ زیرا این عید را تمام مسلمین جهان گرامی می‌دارند و وحدت و انسجام مسلمین در انجام این عبادت الهی و ارتباطی که بین حلقه‌های دینی در سراسر جهان وجود دارد، به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای برهم زدن وحدت مسلمین استفاده می‌کنند، عنوان کرد: دشمنان اسلام به هر وسیله و در هر زمان که فرصت پیدا  کنند و مقتضی را فراهم ببینند، برای از بین بردن این وحدت اقداماتی را انجام می‌دهند یا تلاش می‌کنند که امنیت و آرامش را در جامعه مسلمین از بین ببرند ولو با روش‌های ددمنشانه و سفاکانه.

حسینی همدانی ادامه داد: بمب‌گذاری مقابل مدرسه دخترانه در کابل که به نام حضرت سیدالشهداء (ع) معنون بود و کشتار مظلومانه نوجوانان بی‌گناه شیعه، جهان اسلام را غمگین کرد و زخمی بر زخم‌های او اضافه و برگی بر جنایت‌های استکبار اضافه کرد؛ بنابراین لازم است مجامع بین‌المللی به مسئله افغانستان ورود کنند.

وی اذعان داشت: قطعاً این جنایت را شیطان بزرگ طراحی و توسط مزدوران پلیدش عملیاتی کرده تا خروجش از کشور افغانستان را به‌خاطر ناامنی‌ها به تأخیر بیندازد. ما نمازگزاران در این روز عید این حرکت ضد بشری را محکوم کرده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که با ورود به‌موقع و اثرگذار جلوی گردن‌کشی و خونریزی استکبار و مزدورانش را بگیرند.

حسینی همدانی با تأکید بر لزوم برگزاری پرشور انتخابات پیش‌رو، بیان داشت: انتخابات باید پرشور و با حضور پررنگ مردم برگزار شود و همه باید به هم توصیه کنیم که شرکت در انتخابات فراموش نشود. اگر صحنه را رصد کنید و ببینید کاملاً روشن است که بوق‌های استکبار با استفاده از همه ابزارها و بعضاً افراد غرب‌زده واداده داخلی، با انواع ترفندها برای همه سلایق مطالبی را آماده می‌کند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

حسینی همدانی گفت: این طراحی امروز دشمن است و از قبل هم وجود داشت؛ اما در این دوره بیشتر روی این قصه کار می‌کنند. همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم که حضور در انتخابات، حضور گسترده‌ای باشد. حضور گسترده مردم، اعلام انزجار و مبارزه با سیاست‌های استکباری علیه ایران است؛ یعنی هر مقدار که شما بیشتر شرکت کنید و در این صحنه مشارکت بیشتری صورت گیرد، نشان‌دهنده تنفری است که مردم ما از دشمنان خودشان دارند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر انتخاب مطلوب و خوب تأکید فرمودند، خاطرنشان کرد: یکی دو روز گذشته بیانات ایشان را شنیده‌اید، مطالب مهم و راهبردی را بیان کردند که ان‌شاءالله موردتوجه قرار می‌گیرد. انتخابات خوب و مطلوب موجب زیاد شدن قوت، آبرو و امنیت کشور خواهد شد. هر کسی که به ایران و اسلام و انقلاب و به هر بخشی از آن اعتقاد داشته باشد، باید در این امر شرکت کند.

حسینی همدانی با اشاره به شاخصه‌های انتخاب خوب برای تشکیل دولت جوان انقلابی در بیانات امام خامنه‌ای، اظهار داشت: باید بعد از تأئید صلاحیت‌ها، بررسی کرد که این ویژگی‌ها در چه کسی هست تا مصداقش را پیدا کنیم. مدیریت، کفایت، ایمان، اعتقاد به توانمندی‌های داخل، عملکرد انقلابی، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن و فرصت کار به جوانان دادن؛ شاخصه‌های اصلی است که باید ببینیم کدام‌یک از افرادی که اسم‌شان مشخص خواهد شد، این شاخص‌ها را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار