خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان

همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی، آمریکا از خروج نظامیان این کشور از بزرگترین پایگاه‌های خود در جنوب افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ - 14May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که نظامیان این کشور از یکی از بزرگترین پایگاه‌های خود در قندهار در جنوب افغانستان خارج شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی به ان بی سی نیوز گفت: پایگاه هوایی قندهار اوایل هفته جاری به نیرو‌های نظامی افغانستان واگذار شد و نظامیان آمریکا از این پایگاه خارج شدند.

پایگاه هوایی قندهار در جنوب افغانستان یکی از بزرگترین مقر‌های نظامیان خارجی و آمریکایی بوده و در گذشته میزبان ۲۶ هزار نظامی خارجی و آمریکایی در زمان اوج جنگ با طالبان بوده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، پس از خروج خارجی در سال ۲۰۱۴ پایگاه هوایی قندهار به مرکز اصلی مشاوره و آموزش نظامیان افغان در منطقه جنوب این کشور تبدیل شده بود.

در ماه گذشته و پس از اعلام خروج نظامیان خارجی، پایگاه هوایی قندهار مورد حمله راکتی قرار گرفته که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از ۲۰ سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و ۲۰ هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند افغان نیز در طولانی‌ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار