امام جمعه دهدشت:

قدرت ایران در منطقه ثمره شیرین مقاومت مردان میدان است

حجت‌الاسلام «وحدانی‌فر» با بیان اینکه ایران در منطقه و غرب آسیا قدرت برتر است، گفت: این ثمره‌ شیرین مقاومت مردان میدان جهاد و مقاومت مانند شهید سلیمانی و مدافعان حرم و مقاومت اسلامی در منطقه است.
کد خبر: ۴۵۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ - 14May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌فر» امام جمعه دهدشت امروز در پیام آدینه با اشاره به اینکه این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر اینکه ایران و آمریکا در آستانه توافق هستند به‌گوش می‌رسد در تبیین اما و اگرهای مذاکرات وین، اظهار داشت: نفس اینکه ایران، آمریکا را به مذاکرات راه نداده است، امری غرورانگیز است که نباید آن ‌را دست کم گرفت.

امام جمعه دهدشت گفت: مهم‌ترین مسأله آن است که ایران بر لغو کلیه تحریم‌های پس از برجام تأکید دارد، حال آنکه آمریکا صرفاً تحریم‌های متن برجام و برخی تحریم‌های دوره ترامپ را مد نظر دارد و دیگر اینکه لزوماً آنها را لغو نمی‌کند، بلکه بعضاً به‌تعلیق آنها اشاره می‌کند.

وحدانی‌فر در این خصوص چند نکته و هشدار داد و افزود: اگرچه ایران عجله‌ای ندارد چون تعهدات خود را انجام داده اما نباید اجازه داد مذاکرات فرسایشی شود زیرا فرسایشی شدن مذاکرات به معنای اصرار دستگاه دیپلماسی به تداوم مذاکرات با حداقل نتایج است. 

وی با بیان اینکه واضح است آمریکا درصدد تحمیل و القاء نظرات خود از طریق کشورهای اروپایی برخواهد آمد، ادامه داد: هدف اصلی آمریکا از اصرار بر باقی ماندن برخی تحریم‌ها، گروگانگیری این بخش از تحریم‌ها جهت وادارسازی ایران به مذاکره در محورهایی مانند حقوق بشر و تروریسم و قدرت موشکی ایران است که مذاکره‌کنندگان باید به‌ شدت مراقب این شیطنت‌ها باشند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز در خدمت استکبار است و بعید نیست در روزهای آینده با طرح بهانه‌های واهی، بخواهند شرایط را علیه ایران رقم بزنند. 

وحدانی‌فر گره زدن مذاکرات به انتخابات را مسئله‌ای نگران‌کننده دانست و گفت: دولتمردان نباید به‌گونه‌ای اظهارنظر و اقدام کنند که شائبه بهره‌گیری از مذاکرات برای انتخابات به افکار عمومی راه پیدا کند.

وی به دلایل کوتاه آمدن بن‌سلمان در برابر ایران‌ اشاره داشت و ابراز کرد: گسترش نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی ایران و نیز تضعیف حامیان منطقه‌ای و تنها ماندن در جنگ نابرابر یمن از سوی آمریکا و ناتوی عربی، از دلایل این چرخش مواضع است. 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: عربستان اکنون در باتلاق خودساخته‌ای که در یمن فراهم کرده، گرفتار آمده است و ظاهرا تنها راه نجات را در ایران می‌بیند. 

وحدانی‌فر با اشاره به اینکه اکنون، ایران در منطقه و غرب آسیا قدرت برتر است، گفت: این ثمره‌ شیرین مقاومت مردان میدان جهاد و مقاومت مانند شهید سلیمانی و مدافعان حرم و مقاومت اسلامی در منطقه است و لذا دست برتر را در میز مذاکرات دارد.
 
امام جمعه دهدشت بیان کرد: ایران انقلابی به‌خوبی می‌داند که چرخش آل‌سعود تاکتیکی است و نه راهبردی و این کوتاه آمدن از سر اجباری است که مقاومت اسلامی با محوریت مقاومت برای ارتجاع عربی و دشمن عبری و غربی، رقم زده است، بنابراین با هوشمندی و مراقبت این مذاکرات را دنبال خواهد کرد.

وحدانی‌فر تحولات اخیر در فلسطین را یادآور شد و با بیان اینکه این رویداد فصلی نوین در دفاع مقدس مردم مقاوم فلسطین‌ است، افزود: علیرغم این تحرکات وحشیانه صهیونیست‌ها دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است یکی اینکه مردم قدس و کرانه غربی رود اردن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جای هیچ مماشاتی نیست و باید به مبارزه و مقاومت مسلحانه روی بیاورند و دیگر اینکه مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس هموطنان خود را تنها نگذاشته‌اند و از دوشنبه شب با موشک‌باران صهیونیست‌ها به کمک آنان آمده‌اند. 

وی ضمن محکومیت صحنه فاجعه خونبار دبیرستان سیدالشهداء کابل، پشت صحنه واقعى این جنایات را سیاست شیطانى آمریا دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها