مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح کرد؛

تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به انواع مهمات، بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای، گفت: جنگنده‌های اف ۴، اف ۵ و اف ۱۴، قدرت رزم هوایی این نیرو را افزایش داده و در کنار جنگنده‌های سو خو ۲۴ و ۲۵ با گذر از سیستم بومی اورهال در نیروی هوایی ارتش به‌کارگیری شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ - 14May 2021

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «حسین خلیلی» مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگویی  با اشاره به محصولات دفاعی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نیروی هوایی همانند نیروی زمینی، دریایی و پدافند هوایی توانسته در حوزه بهره‌گیری از محصولات دفاعی بومی در جایگاهی خاص و ویژه قرار بگیرد.

تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تجهیز نیروی هوایی ارتش در راستای افزایش قدرت رزم هوایی با جنگنده‌های «اف ۴»،  «اف ۵»،  «اف ۱۴»، تصریح کرد: اورهال این جنگنده‌ها یک اتفاق مهم جهت رفع زمین‌گیری جنگنده‌ها در نیروی هوایی بوده است.

اورهال، عامل ادامه حیات ناوگان پروازی کشور

خلیلی اورهال (بازآماد) را عامل ادامه حیات ناوگان پروازی کشور به ویژه ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: نیروی هوایی در این راستا جنگنده‌های خود را که زمین‌گیر بودند وارد این مرحله کرده است و یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به انواع مهمات و بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای و ...  خبر داد و تصریح کرد: این اقدامات اورهال و بازسازی در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به شکل بومی انجام می‌شود، جنگنده‌های سو خو ۲۴ و ۲۵ در این مسیر قرار دارند.

تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای

وی با اشاره به جنگنده‌های «اف ۷» و «میگ ۲۸» از دیگر محصولات بومی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، اضافه کرد: جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نیز در این فهرست قرار دارند و قدرت دفاعی و تهاجمی نیروی هوایی ارتش را در صورت تجاوز به مرز‌های کشور افزایش داده و برای کشور بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن ایجاد شده است.

تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به بمب دور ایستا و هدایت ماهواره‌ای

خلیلی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی به ویژه نیروی هوایی در کنار نیروی هوافضای سپاه پاسداران و پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ع)، با هرگونه تجاوز مقابله می‌کند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار