عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امنیت وارداتی نیست

آوائی معتقد است همسایگان به این نتیجه رسیده‌اند که برای تأمین امنیت و ثبات کشورشان باید به‌جای تکیه به آمریکا، روابط خود با ایران را گسترش دهند.
کد خبر: ۴۵۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 14May 2021

امنیت وارداتی نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیداحمد آوائی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به تمایل کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به افزایش سطح همکاری‌ها با ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه برای توسعه، تعمیق و بازسازی روابط با همسایگان خود شرطی نگذاشته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نظر جمهوری اسلامی ایران همواره بر این بوده است که از برقراری روابط دوجانبه و چندجانبه با همسایگان به‌خصوص در حوزه خلیج فارس استقبال کرده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ایران هراسی که آمریکایی‌ها در منطقه راه انداخته بودند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به کشوری حمله نکرده و اگر جنگی هم صورت گرفته در راستای دفاع بوده است لذا این بی‌مهری برخی همسایگان بود که به دلیل فشار آمریکا و اسرائیل، علیه ایران اقداماتی داشته و یا روابط خود را کاهش داده‌اند.

آوائی در ادامه با تأکید بر اینکه امنیت وارداتی نیست، عنوان کرد: معتقدیم اکنون همسایگان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند امنیت داشته باشند، به‌جای تکیه به آمریکا باید روابط خود با ایران را گسترش دهند تا امنیت و ثبات کشورشان را تأمین کنند.

وی افزود: در این مدت قطع رابطه و برخی دشمنی‌ها با ایران هیچ دستاوردی برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نداشته و امروز که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با ایران ارتباط برقرار کنند ما نیز به آن‌ها روی خوش نشان خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پروژه ایران هراسی در حال کمرنگ شدن است، خاطرنشان کرد: ایران کشوری نیست که موجب هراس همسایگان خود شود؛ امروز دیپلمات‌های ما باید با ابتکار و دقت عمل مسائل را دنبال کرده و در جهت بهبود روابط گام بردارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار