رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس:

آمریکایی‌ها در تنگنای نظامی، سیاسی و دفاعی در منطقه قرار گرفته‌اند

جوکار معتقد است آمریکایی‌ها برای خروج از تنگنا‌هایی که برای خود ساخته‌اند، دست به هر تنشی می‌زنند.
کد خبر: ۴۵۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 14May 2021

آمریکایی‌ها در تنگنای نظامی، سیاسی و دفاعی در منطقه قرار گرفته‌اند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در گفت‌وگویی در واکنش به تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در خلیج فارس، اظهار داشت: امروز منطقه غرب آسیا امروز در حوزه خلیج فارس به‌شدت مورد ناامنی از سوی آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشدید این ناامنی‌ها به دلیل تنگنایی ست که آمریکایی‌ها در آن گیر افتاده‌اند، یادآور شد: از سویی هدف‌های آمریکایی مستمراً مورد حمله جبهه مقاومت قرار می‌گیرد و از سوی دیگر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نیز به دنبال افزایش سطح روابط با ایران هستند.

وی در ادامه تنگنای آمریکایی‌ها در سه حوزه نظامی، سیاسی و دفاعی دانست و افزود: آن‌ها برای خروج از این تنگنا هر کاری می‌کنند و امروز حاضر شده‌اند چندین هزار کیلومتر از خاک خود دور شده و به خلیج فارس بیایند تا امنیتی که ادعای آن را دارند، تأمین کنند، اما صرفاً به دنبال تأمین منافع خود بوده که بخشی از آن تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و یا تأمین امنیت عبور نفت‌کش‌ها است.

جوکار ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره در داخل آب‌های خود حرکت کرده و از قوانین بین‌المللی تخطی نکرده است، اما آمریکایی‌ها می‌خواهند به آب‌های ما نیز ورود کنند و این اجازه بعضاً از سوی برخی از کشور‌ها به آن‌ها داده می‌شود، اما جمهوری اسلامی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند با ایجاد تنش، منافع خود را تأمین کنند، خاطرنشان ساخت: یکی از این منافع درآمد اقتصادی است که از کشور‌های عربی به اسم تأمین امنیت آب‌های خلیج فارس می‌گیرند.

به گزارش خانه ملت، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیرامون نزدیکی شناور‌های نیروی دریایی سپاه به شناور‌های دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار رو به جلو دانست و تأکید کرد که بهتر است آمریکایی‌ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین از قوانین و مقررات دریانوردی، امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار