فرمانده نیروی انتظامی:

فلسفه وجودی ناجا، دفاع از نظام و ارزش‌هاست/ اقتدار نیروی انتظامی باید پشت مجرم را بلرزاند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اساس کار ما و مبنای ما، مسائل اسلامی و دینی و حفاظت از ارزش‌هاست، گفت: با این روحیه جهادی که شاهد آن هستیم ان‌شاءالله بتوانیم گام‌های بلندتری را در راستای ایجاد امنیت و آرامش مردم برداریم.
کد خبر: ۴۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ - 29April 2015

فلسفه وجودی ناجا، دفاع از نظام و ارزش‌هاست/ اقتدار نیروی انتظامی باید پشت مجرم را بلرزاند

به گزارش دفاع پرس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در سی و ششمین مراسم دانشآموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: امیدوارم ما سربازانی لایقی برای ولایت باشیم و هر چه بیشتر نظم و امنیت و آسایش را برای مردم اجرا کنیم و باعث افتخار کشور اسلامیمان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز فضای دینی، انقلابی و مسلمانی به حمدالله در نیروی انتظامی و دانشگاه علوم انتظامی امین به صورت خیلی خوب متبلور است.

سردار اشتری افزود: به حمدالله همکاران ما، کسانی که در مرزها مشغول مجاهدت هستند و یا در شهرها و مراکز آموزشی فعالیت میکنند، دارای روحیه انقلابی و دینی هستند و باید این فضا تقویت شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اساس کار ما و مبنای ما مسائل اسلامی و دینی و حفاظت از ارزشهاست و به بیان دیگر فلسفه وجودی ما دفاع از جمهوری اسلامی و ارزشهاست و با این روحیه جهادی که شاهد آن هستیم انشاءالله بتوانیم گامهای بلندتری را در راستای ایجاد امنیت و آرامش مردم برداریم.

سردار اشتری تأکید کرد: این هدف و مسیر شایسته که شما در آن قدم برمیدارید، جای شکر دارد و باید خدا را شاکر باشیم که قدم در این راه نهادهاید و حتماً این قدم و سیر شایسته به سبب طینت پاک، توسل و دعاهای پدران و مادرانتان در مقابل شما نهاده شده است، مسیری که شروعاش با خدمت و پایانش شهادت خواهد بود.

وی افزود: باید افتخار کنیم که امروز این لباس سربازی امام زمان (عج) را بر تن کردهایم.

سردار اشتری تصریح کرد: نعمت امنیت بزرگترین نعمت برای بشریت است و اگر امنیت نباشد، توسعه و پیشرفت هم وجود ندارد چرا که مبنای رشد، تعالی و پیشرفت هر کشوری امنیت است و انشاءالله با همتی که در دستگاههای نظامی و امنیتی به خصوص نیروی انتظامی وجود دارد، بتوانیم از این نعمت پاسداری کنیم و هر چه بیشتر بر آرامش، امنیت و احساس امنیت مردم بیفزاییم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهیدان و انفاس قدسیه امام راحل(ره) و هدایتهای رهبری معظم و همدلی و همزبانی که بین ملت و دولت و متولیان امنیت کشور است، کشور ما در امنیت خوبی به سر میبرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به کشورهای منطقه و اتفاقات رخ داده در آنها و جنایتهایی که توسط آمریکا، اسرائیل، انگلیس و همپیمانان آنها در منطقه مانند سوریه، افغانستان و یمن پیش آمده بیندازیم، بیشتر به ارزش امنیت پی میبریم.

سردار اشتری تأکید کرد: البته دشمن مترصد انتقال این ناامنیها به کشور است که در این امر ناتوان است بنابراین باید قدردان امنیت باشیم و در استحکام و قوام آن قدم برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه در حضور مدیران و فرماندهان انتظامی نزد مقام معظم رهبری، ایشان فرمایشات حکیمانه و شیوایی داشتند و خصوصاً بر امنیت و آرامش مردم تأکید داشتند و یکی از موضوعات مؤکد ایشان، اقتدار نیروی انتظامی بود؛ البته اقتداری همراه با عدالت و ترحم.

وی گفت: باید اقتداری در نیروی انتظامی وجود داشته باشد که باعث آرامش مردم و افزایش امنیت باشد به نحوی که پشت مجرم از این اقتدار بلرزد.

سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی باید چنین اقتداری داشته باشد تا مجرمین و کسانی که حقوق مردم را نادیده میگیرند و برخلاف قانون عمل میکنند نگران باشند؛ اقتداری پیشگیرانه و بازدارنده و لرزاننده مجرمین اما در کنار این اقتدار و هیبت، مردم باید از این اقتدار لذت ببرند و آرامش بیشتری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این جلسه، بحث رأفت را نیز مطرح کردند که ما باید پاسدار خون شهدا باشیم و هر جا به مردم ما و قانون هجمهای وارد شود، باید حضور داشته باشیم تا مردم حس کنند ملجا آنان پلیس است و اگر پلیسی دیدند، حفظ آرامش کنند و چنانچه به فردی یا خانوادهای جفا شد با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت کند.

وی تأکید کرد: همانگونه که امروز مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند، بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی نیز همین اعتماد و علاقه مردم است.

سردار اشتری افزود: مردم باید رأفت و اقتدار را به صورت همزمان در ما ببینند یعنی در مقابل قانونشکنان اقتدار داشته باشیم و در مقابل مردم رأفت داشته باشیم و انشاءالله همه ما بتوانیم منویات رهبری از مراجع امنیتی را جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما باید نیروی انتظامی داشته باشیم که در شأن مملکت اسلامی باشد، ما معتقدیم در حال نزدیک شدن به این هدف هستیم و گامهای خوبی را در راه رسیدن به این هدف قدم برداشتهایم و پس از این نیز بیش از گذشته در این مسیر گام برخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: لزوم ارتقای روحیه دینی و مکتبی در این مرکز آموزشی باید سرلوحه کارها قرار گیرد و همچنین آمادگی جسمانی و روحی باید وجود داشته باشد و در این مکان مقدس و مرکز آموزشی جوانهایی که وارد میشوند از نظر جسم و روح آماده باشند و آموزش دیده باشند و از نظر بنیه علمی افرادی قوی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: سالهای گذشته گامهای خوبی در این راستا برداشته شده است و پیشرفتهای علمی خوبی وجود داشته است ولی اعضای محترم هیأت علمی و کادر علمی قطعاً به این مقدار راضی نخواهند بود و از نظرات عزیزانی که در حوزه فناوری و علم و دانش و شناخت به نیروهای مسلح و انتظامی توانایی بالایی دارند استفاده شود.

سردار اشتری تأکید کرد: امروز اعضای هیأت علمی دانشگاه افراد عالم و برجستهای هستند که باید از این ظرفیتها برای آینده دانشگاه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: شما آینده امنیت کشور و نیروی انتظامی را رقم میزنید و قطعاً آموزش مناسب شما در عملکردتان تأثیرگذار خواهد بود و باید این روحیه و توانمندی را تا پایان خدمت حفظ کنید و با روحیه جهادی وارد کارگاه شوید.

وی تأکید کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری در این مکان فرمایشاتی داشتند و فرمودند کسانی که در نیروی انتظامی خدمت میکنند به معنای واقعی مجاهدان فیسبیلالله هستند که این تعبیر بسیار ارزشمند و باعث افتخار ما است و ما باید این مدال و افتخار را که رهبری بر گردن ما گذاشتند و به سینه ما دادند با تلاش و همت بیشتری ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله در دورههای بعدی هم شاهد شکوفایی بیشتر این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار