امام جمعه بندر دیر:

دشمن همواره علیه مرجعیت شیعه توطئه کرده است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: دشمن همواره علیه مرجعیت شیعه توطئه کرده است و امروز هم در داخل و خارج علیه مرجع بیدار و رهبر فرزانه ما توطئه کرده و نقشه می‌کشند که ما باید بیدار باشیم.
کد خبر: ۴۵۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 14May 2021

دشمن همواره علیه مرجعیت شیعه توطئه کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: باید تلاش کنیم معنویت و دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه یکی از راه‌ها تداوم بخشیدن به اعمال ماه رمضان است گفت: تقویت باورهای دینی و خودشناسی و محاسبه نفس از دیگر راه کارهای حفظ معنویت ماه رمضان است.

وی با اشاره به سالروز لغو قرار امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی، بیان کرد: مرجعیت شیعه در طول تاریخ رهبری مبارزات ضد استبدادی و ضد استکباری را برعهده داشته است و مردم با تبعیت و حمایت از مرجعیت در برابر دشمنان اسلام ایستادند.

حسینی با اشاره به نقش روحانیت بویژه امام راحل در پیروزی انقلاب، گفت: دشمن همواره علیه مرجعیت شیعه توطئه کرده است و امروز هم در داخل و خارج علیه مرجع بیدار و رهبر فرزانه ما توطئه کرده و نقشه می کشند که ما باید بیدار باشیم.

وی اضافه کرد: امروز که مقام معظم رهبری، رهبری مبارزات ملت‌های مسلمان و امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیست برعهده دارند، هم از بیرون و هم از درون عده‌ای مزدور و عوامل بیگانه سعی در تخریب چهره ایشان دارند.

خطیب جمعه بندر دیر خاطرنشان کرد: همین روزهای اخیر هم یکی از جریانات استحاله شده و تجدیدنظر طلب که در فتنه ۸۸ به دنبال براندازی نظام بودند، بیانیه‌ای صادر کردند در رابطه با انتخابات و علیه مقام معظم رهبری عقده گشایی کردند.

وی افزود: از اینکه با تدبیر رهبر معظم انقلاب نتوانستند از بیت امام و از حجت الاسلام سیدحسن خمینی سو استفاده کنند و ایشان را به رو در رویی با نظام وادار کنند عصبانی هستند و نصیحت پدرانه رهبری را به تمسخر گرفتند.

حسینی یادآور شد: کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند الان خودشان را به آب و آتش می‌زنند که دوباره در نظام نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند رئیس جمهور تدارکات‌چی و هیچ‌کاره است، ادامه داد: اگر رئیس جمهور کاره‌ای نیست، چرا برای ثبت نام ریاست جمهوری صف کشیده‌اید.

حسینی تاکید کرد: برخی از اینها با صراحت گفتند ما به قانون اساسی اعتقاد نداریم و ولایت فقیه را قبول نداریم بعد هم در وزارت کشور می آیند و ثبت نام می‌کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه هرکسی که از راه رسید ثبت نام می‌کند، بعد که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرد هم زبانشان دراز است و متأسفانه دولتمردان هم از آنها حمایت می‌کنند، این دردی است بی درمان و ما در هیچ کشوری سراغ نداریم که دستگاهی بخواهد دستگاه دیگری را بدنام کند و توپ را در زمین دستگاه دیگری بیاندازد.

امام جمعه بندر دیر ابراز کرد: صهیونیست‌ها در این روزها از هوا و زمین مردم بی پناه و زن و کودک فلسطین را به خاک و خون می کشند.

وی با بیان اینکه فریاد استغاثه زن و مرد و کودک فلسطینی برای درخواست کمک از مسلمانان بلند است، گفت: با کمال تأسف سران آمریکا اجازه صادر شدن یک بیانیه نمی‌دهند و می‌گویند امنیت اسرائیل برای ما مهم است.

حسینی یادآور شد: امیدواریم که مسئولان کشورمان و وزارت امور خارجه به دفاع از این مظلومین اقدام کنند و از کشورهای اسلامی به جد بخواهند با تشکیل اجلاس و کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی به ندای مظلومان فلسطینی پاسخ مثبت دهند.

وی در رابطه با سالروز تخریب بقیع بدست وهابیت، اظهار کرد: انگلیسی‌ها همان گونه که بهایی‌ها را در ایران ایجاد کردند، وهابی‌ها را در عربستان ایجاد کردند.

حسینی عنوان کرد: متأسفانه بعضی‌ها هم می‌گویند چرا نگذاشتند ما از طریق دیپلماسی مسائل را حل کنیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به سخنان شهید حاج «قاسم سلیمانی» عنوان کرد: داعش به خون شیعه تشنه بود و همه ملت ایران را واجب القتل می‌دانستند؛ هیچ هوشمند و مدیر و انسان مسئولی این را قبول نمی‌کند که ما دست رو دست بگذاریم تا آنها قدرت پیدا کنند و داخل کشور بیایند و راه این دیپلماسی نبود بلکه راهش خون دادن بود.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با دانشجویان، ادامه داد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌ها اسلامی و تبدیل صدا و سیما به یک دانشگاه عمومی تبدیل شود تنها از مسیر تحول اساسی در جامعه می‌گذرد.

خطیب جمعه بندر دیر افزود: دولتی باید روی کار بیاید که معتقد به اسلام و انقلاب باشد و در این راستا تحول ایجاد کند که این راه ما باید اراده کنیم که چنین دولتی تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار