رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس:

ریاض برای همکاری با تهران باید حسن نیت نشان دهد/ تغییر لحن سیاسی کافی نیست

نظری گفت: تغییر لحن مقامات سعودی‌ها نمی‌تواند مبنای جهت گیری و چرخش سیاست خارجی کشورمان باشد.
کد خبر: ۴۵۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ - 15May 2021

ریاض برای همکاری با تهران باید حسن نیت نشان دهد/ تغییر لحن سیاسی کافی نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری» رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس در گفت‌وگویی در خصوص اهداف تغییر لحن عربستان در مقابل کشورمان، اظهار داشت: سیاست خارجی هر کشوری دارای چارچوب و اصول مشخصی است، اما تغییر لحن صرف از سوی سعودی‌ها نمی‌تواند مبنای صرف همکاری باشد، زیرا آن‌ها در زمان‌های مختلف زمینه ناامنی در منطقه را با همکاری هم‌پیمانان فرامنطقه‌ای خود فراهم کرده‌اند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دغدغه‌های مشترکی مانند ایجاد ثبات در منطقه، شکوفایی اقتصادی در غرب آسیا، نابودی گروه‌های تروریستی و ... میان همسایگان از جمله ایران و عربستان وجود دارد که برای رسیدگی به آن‌ها نیاز به تغییر رویکرد وجود دارد، اما در این میان سعودی‌ها ابتدا باید سیاست خارجی خود را دستخوش تغییر دهند.

وی با بیان اینکه بدون شک تغییر رویکرد کشورمان در مقابل عربستان باید از سوی شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار بگیرد، ادامه داد: به عبارتی تصمیم در این خصوص مبتنی بر خرد جمعی و بر اساس تأمین منافع ملی است لذا نباید نگاه فردی و سیاسی به این امر داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی تغییر لحن مقامات سعودی‌ها نمی‌تواند مبنای جهت گیری و چرخش سیاست خارجی کشورمان باشد بلکه باید تصمیمی با رویکرد ملی اتخاذ شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها همزمان با تغییر لحن باید در عرصه اجرای سیاست‌های منطقه‌ای نیز تغییر ایجاد کنند و دست از تجاوز به سرزمین یمن و همچنین حمایت از گروه‌های تنش آفرین در منطقه بردارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار