فتح خرمشهر، فتح خون/

اولین شهید شهرستان قروه در دفتر عشق خرمشهر ثبت شد

«حجت‌الله پناهی» سرشار از غیرت و مردانگی بود، به همین خاطر در اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم منطقه عملیاتی خرمشهر شد و بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به شهادت رسید و نامش به عنوان اولین شهید شهرستان قروه ثبت شد.
کد خبر: ۴۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 19May 2021

اولین شهید شهرستان قروه در دفتر عشق خرمشهر ثبت شدبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «حجت‌الله پناهی» فرزند ابراهیم و بانو آمنه در روز دهم آبان سال 1336 در دامان خانواده ای با معرفت به محبت اهل بیت (ع) در شهرستان قروه متولد شد. حجت‌الله دوران تحصیل را در زادگاهش پشت سر گذاشت و بعد از آن روانه بازار کار شد.

سال 1356 بود که حجت‌الله از طریق ژاندارمری به خدمت سربازی فراخوانده و در پایگاه نوژه همدان مشغول خدمت شد. اما یک ماه قبل از اتمام خدمت سربازی با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) از پایگاه فرار کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1358 حجت‌الله به عضویت کمیته انقلاب اسلامی منطقه 7 تهران درآمد و در ستاد عملیاتی منطقه مشغول به فعالیت شد تا اینکه تجاوز بعثیون کافر به خاک ایران اسلامی آغاز شد.

حجت‌الله در روز بیست و هشتم مهرماه سال 1359 داوطلبانه عازم منطقه عملیاتی خرمشهر شد و بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به سر و گردن به شهادت رسید و نامش به عنوان اولین شهید شهرستان قروه ثبت شد. مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای شهرستان قروه واقع شده است.

فرازهایی از وصیت نامه شهید:

«بارالها این قطرات خون ناقابل حقیر و ضعیف را در راه اعتلای اسلام بپذیر. پروردگارا عطوفت و مهربانی تو بسیار است. پاسداران انقلاب اسلامی ایران را با شهدای کربلا محشور بفرما.

پدر و مادر عزیزم سلام، مادر عزیزم! زحمات طاقت فرسای تو را با هیچ چیز مادی نمی توان جبران کرد. حال وقت آن است که زینب وار رسالت خود را نشان دهی. مادر جان! نکند که برایم گریه کنی، بلکه خوشحال باش. زیرا در راه هدف مقدسی گام برداشته ام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار