فرمانده انتظامی استان مرکزی:

دفاع مقدس آوردگاه تولید نظریات نو و حرف‌های جدید بود

سردار «مفخمی شهرستانی» گفت: دفاع مقدس آوردگاه تولید حرف‌های جدید بود و بسیاری از حرف‌ها و نظریات نو که در آن دوران مطرح شد، امروز با عنوان «تجربه» در اختیار ماست که این‌ها باید امروز تبدیل به نظریه شوند.
کد خبر: ۴۵۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 15May 2021

دفاع مقدس آوردگاه تولید حرف‌های جدیدی بود

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی استان مرکزی ظهر امروز (شنبه) در نشست فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح استان مرکزی با موضوع ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تبدیل شدن تجربیات دفاع مقدس به نظریه است که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: تبدیل شدن تجربیات دفاع مقدس به نظریه علاوه بر اینکه می‌تواند مسیر را برای همه مشخص کند، می‌تواند ما را به اهداف هم برساند.

شهرستانی ادامه داد: دفاع مقدس آوردگاه تولید حرف‌های جدیدی بود و بسیاری از حرف‌ها و نظریات نو که در آن دوران مطرح شد، امروز با عنوان تجربه در اختیار ماست که این‌ها باید امروز تبدیل به نظریه شوند.

وی اظهار داشت: امروز برای مواجهه با شرایط پیش رو در همه ابعاد نیازمند استفاده از دانش دفاع مقدس هستیم؛ چراکه دانش و نظریه دفاع مقدس در همه ابعاد حرف برای گفتن دارد و راهگشای مقاطع مختلف است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی که در راستای تبدیل کردن تجربیات دفاع مقدس به دانش امروز و با رویکردی علمی است یک اقدام مهم استانی محسوب می‌شود و نیروی انتظامی استان برای تکمیل این مجموعه ارزشمند، از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: به برکت روحیه و تفکر حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی روحیه جهاد و شهادت همواره در نیرو‌های مسلح برقرار است و امروز باب شهادت در نیروی انتظامی باز است.

شهرستانی گفت: اگر بتوانیم در دانشنامه استانی دفاع مقدس جایگاه و مداخلی برای شهدای روز ناجای استان هم ببینیم، قطعا می‌تواند در جامعیت این مجموعه علمی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم نیرو‌های مسلح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد است و هر ساله برنامه‌های مشخصی در این راستا تهیه و تدوین می‌شود که امسال هم در ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه در این راستا تلاش خواهیم کرد.

شهرستانی خاطرنشان کرد: هر اندازه که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وقت گذاشته شود و برای آن هزینه مادی و معنوی انجام شود، باز هم کم است و لذا باید از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا به خوبی استفاده کرد.

وی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره و عنوان کرد: مشارکت باشکوه در انتخابات یک وظیفه ملی است و نیرو‌های مسلح استان نسبت به ترویج فرهنگ مشارکت و دخیل کردن مردم در سرنوشت خود در انتخابات، تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار