علویان در نشست خبری:

کنگره بین‌المللی هپاتیت 6 خرداد در تهران آغاز به‌کار می‌کند

رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت از برگزاری این کنگره به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله سپاه پاسداران در روزهای 6 تا 8 خرداد در تهران و 9 خرداد در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ - 29April 2015

کنگره بین‌المللی هپاتیت 6 خرداد در تهران آغاز به‌کار می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر سید مؤید علویان رئیس ششمین کنگره بینالمللی هپاتیت، صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامههای این کنگره برگزار شد، گفت: کنگره از 6 تا 8 خرداد در تهران و روز 9 خرداد نیز در شیراز با حضور 60 نفر از صاحبنامان فعال در عرصه بیماریهای کبدی برگزار میشود.

وی ادامه داد: تعداد 180 مقاله دریافت شده، که در روز برگزاری کنگره ضمن ارائه مقالات برتر، تعداد 30 پنل تخصصی ویژه دندانپزشکان و پرستاران برپا خواهد شد.

علویان با بیان اینکه کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) برگزار خواهد شد، افزود: در این کنگره جایزه "کوثر" به فردی از اروپا که 40 سال فعالیت علمی و پژوهشی در رابطه با بیماریهای کبدی دارد اهدا میشود.

رئیس ششمین کنگره بینالمللی هپاتیت اضافه کرد: جایزه "یاس" نیز امسال در نخستین دوره اهدای آن، به دانشجویان کشورمان اعطا میشود که در این رابطه تاکنون 8 نفر کاندیدای دریافت جایزه شدهاند.

علویان با اشاره به اینکه به فرد دریافتکننده جایزه «کوثر» معادل ریالی یک هزار دلار اهدا میشود، ادامه داد: ایران در حال حاضر در زمینه بیماریهای کبدی و هپاتیت در منطقه سرآمد است؛ لذا تهران بهعنوان مرکز بیماریهای کبدی در منطقه تلاش میکند؛ به نحوی که اکنون ایران در گروه کشورهای با شیوع کم قرار دارد و این هم موفقیت بزرگی است.

وی با تأکید براینکه این کنگره بالاترین سطح همکاریهای پزشکی با کشورهای خارجی است که صورت میگیرد، گفت: از سال 1373 که تزریق واکسن هپاتیت B اجباری شده، اکنون افرادی که زیر 20 سال باشند و به این بیماری مبتلا شده باشد، بسیار نادر است؛ اما میزان آلودگی افراد به این نوع بیماری در کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس، پاکستان، آذربایجان و عراق بالا است.

رئیس ششمین کنگره بینالمللی هپاتیت بیان اینکه هدف ما برای سال 2035 این است که ایرانی عاری از هپاتیت C داشته باشیم، عنوان کرد: برای بیماران مبتلا به هپاتیت C داروی جدید تولید داخل را در دست ساخت داریم که پس از کسب تأییدیههای لازم به بازار عرضه خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته اکنون یک میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به هپاتیت Bهستند اما افرادی هم هستند که هنوز شناسایی نشدهاند، اظهار داشت: در گذشته 5 هزار نفر هموفیلی مبتلا به هپاتیت c بودند که الان بیماری 90 درصد آنها تشخیص داده شده که از این تعداد 80 درصد درمان شدهاند؛ اما هنوز بیشتر مبتلایان را پیدا نکردهایم.    

علویان در پایان با اشاره به اینکه از کشورهای استرالیا، اتریش، آمریکا، کانادا 185 خلاصه مقاله برای این کنگره رسیده، تصریح کرد: برای اولین بار از کشورهای عراق، تاجیکستان، قطر، آلمان و بلژیک هم شرکت کنندگانی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار