مروری بر زندگی شهید محمدرضا علی‌محمدی نسل

شجاعت در وجود او آن‌چنان بود که بدون ترس به مواضع دشمن نفوذ کرده و وظایف محوله را انجام می‌داد؛ مسئولین وقت به علت لیاقت و کاردانی، مسئولیت‌های مختلفی را از جمله معاون فرماندهی گردان علی‌اصغر لشکر ۳۱ عاشورا را به او محول کردند.
کد خبر: ۴۵۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ - 16May 2021

مروری بر زندگی شهید محمدرضا علی‌محمدی نسل

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا علی‌محمدی نسل» روز پنجم بهمن سال ۱۳۴۱ در شهرستان «مراغه» متولد شد. او پس از طی کردن مدارج تحصیلی دبستان و راهنمایی جزو اولین کسانی بود که در اوایل انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا پایان عمر خود نیز از هیچ‌گونه خدمت در این نهاد مقدس کوتاهی نکرد.

محمدرضا از کودکی به ورزش علاقه داشت و در نوجوانی و جوانی نیز فعالیت‌های ورزشی را کنار نگذاشت و به‌عنوان مربی در تیم‌های مطرح رزمی سپاه و سایر تیم‌ها فعالیت کرد و ضمن تدریس، با علاقه فراوان کتاب‌ها و جزوات مختلف رزمی را مطالعه کرد و در میدان عمل نیز آن‌ها را به کار می‌بست و تلاشش این بود آن‌چه را که آموخته بود را بدون هیچ مضایقه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی در کنار تعلیم و تعلم، از حضور در جبهه و جهاد هم غافل نشد و در آزادسازی «مهاباد» در کردستان از لوث وجود ضدانقلاب وابسته به بیگانه شرکت کرده و از خود شایستگی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. از آن به بعد در مراکز آموزشی و در دشت و صحرا مشغول تعلیمات سخت و یا در جبهه‌ها درگیر با دشمن بعثی و متجاوز بود.

شجاعت در وجود او آن‌چنان بود که بدون ترس به مواضع دشمن نفوذ کرده و وظایف محوله را انجام می‌داد. مسئولین وقت به علت لیاقت و کاردانی، مسئولیت‌های مختلفی را از جمله معاون فرماندهی گردان علی‌اصغر لشکر ۳۱ عاشورا را به او محول کردند. محمدرضا در طول حضور در جبهه جنگ سه بار مجروح شد، از جمله در سال ۱۳۶۱ از ناحیه پای راست و یک بار هم از ناحیه دست جراحت برداشت.

«محمدرضا علی‌محمدی نسل» در هفتم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و حاصل آن پسری شد که نام او را «حامد» نهادند. وی پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل، سرانجام در بیست و پنجم اسفند سال ۱۳۶۳ بر اثر اصابت گلوله در عملیات «بدر» به شهادت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها