مزار دو شهید با یک نام در کنار هم

یکبار در آزادسازی عملیات سوسنگرد «اسکندری» به شهادت رسید و بار دیگر در دوازدهم بهمن سال ۱۳۹۴ در عملیات آزادسازی نبل والزهرا شربت شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی آرام گرفت.
کد خبر: ۴۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ - 16May 2021

مزار دو شهید با یک نام در کنار هم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمودمراد اسکندری»، بعد از پیروزی انقلاب برای خاتمه دادن به غائله کردستان راهی منطقه غرب شد. وقتی هم صدام حسین به مرز‌های ایران حمله کرد، در همان روز‌های ابتدایی راهی سوسنگرد شد و در عملیات آزادسازی سوسنگرد در روز نهم مهرماه سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

پیکر شهید محمودمراد اسکندری تا حدودی سوخته بود و قابل شناسایی هم نبود. پدرش او را از روی کفش‌های نیمه‌سوخته‌اش شناخت. او اول فروردین در سال ۱۳۳۷ در خانواده مذهبی از طایفه دشت بزرگ در اهواز به دنیا آمد. در ریاضیات و زبان انگلیسی سرآمد بود و قرار بود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، اما راهی دیگر را انتخاب کرد.

در سال ۱۳۹۳، یک «محمودمراد اسکندری» دیگر، دلش برای دفاع از حرم عمه سادات آرام و قرار نداشت. خبر شهادت دوستان و هم محله‌ای‌هایش نیز این بی‌تابی را تشدید کرده بود. تا اینکه در سیزدهم مهر ماه سال ۱۳۹۴ با تلاش و سختی‌های زیاد توانست مجوز اعزام بگیرد و مدافع حرم شود.

در دوم فروردین ۱۳۶۶ که به دنیا آمد، نامش را محمودمراد گذاشتند؛ همان نام عموی شهیدش تا بلکه یاد و نام او همیشه زنده بماند، اما خبر نداشتند که برادرزاده پا جای پای عمو خواهد گذاشت و روز دوازدهم بهمن سال ۱۳۹۴ در تل جبین سوریه در عملیات آزادسازی نبل والزهرا به شهادت رسید.

قبلاً وصیت کرده بود که او را در کنار مزار عموی شهیدش دفن کنند تا بلکه شفاعت عمو شامل حال برادرزاده در روز محشر شود. حال خود او نیز در روز رستاخیز شفاعت‌گر است. مزار این دو شهید در گلزار شهدای اهواز، قطعه یک قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار