معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی:

آمریکا متهم ردیف اول حادثه تروریستی افغانستان است

حجت‌الاسلام «ذوالفقاری» گفت: ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جهان از جمله ابزارهای مهم نظام سلطه برای تسلط بر عالم است. گروه‌های تکفیری و تروریستی عوامل اجرای نقشه‌های شوم آمریکا و متهم ردیف اول شهادت دانش‌آموزان بی‌گناه دبیرستان دخترانه سیدالشهدا (ع) کابل هستند.
کد خبر: ۴۵۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ - 16May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، گردهمایی سراسری «یاری مظلومان» در حمایت از ملت فلسطین و همدردی با مردم مظلوم افغانستان، به همت دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی «جامعه المصطفی العالمیه» و با حضور طلاب حوزه و اساتید دانشگاه از کشورهای اسلامی منطقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سید‌محمد ذوالفقاری» معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های جهان استکبار یک نسخه واحد دارد و همه ملت‌ها با شدت و ضعف از این توطئه‌ها دچار آسیب هستند. اگرچه مطابق با اولویت‌های آن‌ها، یک کشور همچون ایران اسلامی به عنوان پرچم‌دار اسلام سیاسی باید در کانون تهاجمات قرار بگیرد اما اگر در افغانستان، یمن، عراق یا کشورهای دیگر هم گروه‌های مقاومت اسلامی، منافع سلطه‌جویانه و نامشروع آن‌ها را تهدید کردند، مورد هجمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: توطئه‌های سلطه گران عالم یکپارچه، سیستماتیک و برنامه‌ریزی ‎شده است و نباید این‌طور تصور کرد که تمرکز هژمونی مستکبران عالم بر جمهوری اسلامی باعث می‌شود تا آن‌ها عداوتی نسبت به آزادی خواهان عالم در کشورهای دیگر نداشته باشند.

معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر گروهک‌های آمریکایی در انفجار مدرسه دخترانه سیدالشهدا (ع) در افغانستان خاطرنشان کرد: غرب ما را در صف واحدی می‌بیند که برای نابودی او، تصمیم به مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های متعالی الهی گرفته‌ایم. چون انقلاب اسلامی ایران نسخه واحدی برای همه ملت‌های آزاده جهان است، در حال حاضر غرب برای حفظ موجودیت ایدئولوژی و التقاط‌های مبنایی خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و برای حفظ سلطه ابرقدرتی خود از هیچ جنایتی دریغ ندارد.

وی ادامه داد: ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جهان ازجمله ابزارهای مهم نظام سلطه برای تسلط بر عالم است. گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش و القاعده، عوامل اجرای نقشه‌های شوم آمریکایی‌ها و متهمان ردیف اول شهادت و مجروحیت حدود ۲۴۹ دانش‌آموز بی‌گناه دبیرستان دخترانه سیدالشهدا (ع) کابل هستند.

ذوالفقاری در تشریح برنامه ویژه جهان امپریالیسم برای جامعه زنان و دختران مسلمان تصریح کرد: پروژه اصلی آمریکایی‌ها در کشورهای عربی و خصوصاً در عراق این است که ثبات خانواده را دستخوش تلاطم و ناآرامی‌کنند. پروژه‌های فرهنگی و رسانه‌ای عظیمی برای به انحراف کشاندن زنان و دختران عرب شروع شده که همه آن‌ها تحت نظر راهکارهای استراتژیک ارائه شده در اندیشکده‎های آمریکایی هستند.

اگر قوی نباشیم، پایمال خواهیم شد

وی تأکید کرد: اگر دختران و زنان مسلمان منطبق بر الگوی غربی‌ها به انحراف کشیده نشوند، حکم بانوان آزاده‌ای را پیدا می‌کنند که در تاریخ توانسته‌اند با تربیت فرزند، مدیریت خانواده و حتی مجاهدت مستقیم، دردسرهای بزرگی برای دشمنان اسلام ایجاد کنند ولذا برای جلوگیری از تبدیل‌شدن دختران مسلمان به زنان تاریخ‌ساز و آگاه، به خاک و خون کشیدن آن‌ها در دستور کار آمریکایی‌ها و عمال تروریست آن‌ها قرار می‌گیرد.

سخنران این مراسم موسسه «توسعه دموکراسی آمریکایی» کابل را متهم اصلی واقعه تروریستی اخیر در این افغانستان دانست و گفت: چرا تروریست‌ها سراغ یک مدرسه رفتند؟ چرا غربی‌ها انتخاب کردند که دختران محصل را هدف قرار دهند؟ مدرسه و دانشگاه، محل تربیت قشر نخبگانی و قوی شدن جوامع است و غربی‌ها مؤسسات مطالعاتی و پژوهشی نظیر اندیشکده توسعه دموکراسی آمریکایی را در کابل راه اندازی کرد تا چشم و گوش استکبار در این کشور اسلامی باشد.

معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر قوی نباشیم، پایمال خواهیم شد، ابراز داشت: «قوی شدن» یکی از مؤلفه‌هایی است که به مدد آن می‌توان در برابر زورگویی غربی‌ها ایستادگی کرد. در گذشته نه چندان دور، صهیونیست‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند خانواده‌های فلسطینی را از خانه و کاشانه خود بیرون برانند و حتی املاک مسکونی را بر سر ساکنان آن خراب کنند اما امروز شاهد هستیم که از ماحصل قوی شدن گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین، به ازای اخراج ۲۵ خانواده از محله شیخ جراح در قدس، تاکنون بارانی از ۲ هزار و ۵۰۰ موشک بر سر صهیونیست‌ها نازل شده است.

وی متذکر شد: هم اکنون الگوهای موفقی برای تحقق وحدت عملی در امت اسلامی وجود دارد. مسابقات سراسری قرآن کریم در ایران که با حضور قاریان بزرگ از سرتاسر کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، نمونه جامعی از الگوی عملی تحقق وحدت در این امت است و می‌توان از این الگو، مدل موفق و مؤثری در جهت مبارزه با دشمنان اسلام استخراج کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار