حجت‌الاسلام «خسروی‌راد» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

چاپ کتاب سیره اخلاق آیت‌الله «سیدجواد آیت‌اللهی» در یزد

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد گفت: در جهت ثبت سیره اخلاق آیت‌الله «سید جواد آیت‌اللهی»، سازمان روحانیون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در نظر دارد کتابی از خاطرات آن عزیز فقید تنظیم و چاپ کند.
کد خبر: ۴۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 16May 2021

حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: در جهت ثبت سیره اخلاق آیت‌الله «سید جواد آیت‌اللهی»، سازمان روحانیون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در نظر دارد کتابی از خاطرات آن عزیز فقید تنظیم و چاپ کند.

وی افزود: از تمام اساتید، فضلا و طلاب درخواست داریم خاطرات خود را در قالب فایل صوت یا مکتوب به آی دی Valghalam1400@ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه یاد آن استاد عطوف و رحیم در خاطر تاریخ ماندگار شود عنوان کرد: با همکاری طلاب و اساتید این کتاب جمع آوری خواهد شد و به بهترین خاطره‌ها جوایزی نیز اهدا می‌شود.

خسروی‌راد با بیان اینکه آیت‌الله «سید جواد آیت‌اللهی» از علمای برجسته استان بود ادامه داد: آیت‌اللهی نقش مهمی در رفع دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر میراث جهانی یزد ایفا کرده است.

وی به زندگی‌نامه مرحوم حاج سید جواد آیت‌اللهی اشاره کرد و گفت: ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد. او از همان دوران کودکی از استعداد و حافظه‌ای قوی برخوردار بود، چنانکه در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن کریم را از حفظ کرد. از ده سالگی و در اوج انقلاب اسلامی ایران ضمن سایر تحصیلات، نزد پدر بزرگوارشان به تحصیلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد.

خسروی‌راد ادامه داد: حجت‌الاسلام محمدجواد آیت‌اللهی به مدت هفت سال در درس تفسیر آیت‌الله العظمی «جوادی آملی» شرکت کرد و شرح منظومه و اسفار را نزد آیت‌الله «عباسی» آموخت و از محضر درس اخلاق و عرفان آیت‌الله العظمی «بهاء الدینی»، آیت‌الله سید «عباس کاشانی»، آیت‌الله «شب زنده‌دار» و آیت‌الله «احمدی میانجی»  بهره‌مند شد.

وی علاوه بر اخذ اجازه روایت از آیت‌الله العظمی «بهاء الدینی»، آیت‌الله العظمی «فاضل لنکرانی»، آیت‌الله العظمی «سید محمد هاشمی»، آیت‌الله حاج سید «عباس کاشانی» و  آیت‌الله حاج شیخ «جلال الدین» و «آیت‌اللهی تفتی یزدی»، اجازاتی نیز در زمینه امور حسبیه از مراجع بزرگوار دریافت داشت.

این مسئول به اولین تألیفات حجت‌الاسلام محمدجواد آیت‌اللهی اشاره کرد و بیان داشت: «اتمام الفائده فی تفسیر المائده»، «کلیمة فی الاجماع و کلیمة فی الولایة» از جمله تالیفات وی است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: وی  از سال ۱۳۹۰ به عنوان امام جمعه موقت یزد منصوب شد و به ارشاد و راهنمایی مردم دارالعباده پرداخت. مرحوم حجت‌الاسلام حاج سید محمدجواد آیت‌اللهی پس از تحمل بیماری همزمان با شهادت امام محمدباقر (ع) دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها