سازمان عفو بین‌الملل:

حمله مستقیم صهیونیست‌ها به غیرنظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل امروز با ابراز نگرانی از افزایش آمار تلفات ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: دادگاه کیفری بین‌المللی باید درباره حمله اسرائیل به اردوگاه پناهجویان الشاطی در دیروز که موجب کشته شدن دو زن و هشت کودک شد، تحقیق کند؛ حملات مستقیم به غیرنظامیان جنایت جنگی است.
کد خبر: ۴۵۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ - 16May 2021

دادگاه کیفری بین‌المللی باید درباره جنایت جنگی اسرائیل تحقیق کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان عفو بین‌الملل امروز یکشنبه در پیامی توییتری به حوادث جاری در نوار غزه واکنش نشان داد و از حملات رژیم صهیونیستی و افزایش آمار تلفات انسانی ناشی از آن ابراز نگرانی کرد.

عفو بین الملل در این پیام توئیتری عنوان کرده که «ما از افزایش آمار تلفات در غزه که ۱۷۴ نفر از جمله ۷۴ کودک کشته شده‌اند، بسیار نگرانیم. دادگاه کیفری بین المللی باید درباره حمله اسرائیل به اردوگاه پناهجویان الشاطی در دیروز شنبه ( دیروز) که موجب کشته شدن دو زن و هشت کودک شد، تحقیق کند. حملات مستقیم به غیرنظامیان جنایت جنگی است.

این نهاد بین المللی در این باره اضافه کرد: همچنین درباره این‌که حمله اسرائیل به ساختمان دفاتر شبکه الجزیره و آسوشیتدپرس و تخریب آن هم جنایت جنگی بوده است، تحقیقاتی باید انجام شود.

سازمان عفو بین الملل امروز دیروز شنبه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه جهانی باید موضع قاطعی در برابر بی‌اعتنایی آشکار رژیم اشغالگر قدس به زندگی فلسطینی‌ها اتخاذ کند.

در بیانیه صادره از سوی سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنین تأکید شده بود که گزارش کشته شدن ده‌ها فلسطینی در کرانه باختری به دست نیروهای اسرائیلی، نمونه‌ای از توسل به خشونت مفرط است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار