فتح خرمشهر، فتح خون/ برادر شهید صدیقیان:

رزمنده‌ای که هنگام برافراشتن پرچم ایران به شهادت رسید

«صدیقیان» گفت: علی‌اصغر همواره دوست داشت که خط‌شکن باشد، به‌همین دلیل همیشه پرچم ایران را به‌همراه داشت و در آخرین عملیاتی که شرکت کرده بود نیز پرچم ایران را به نشانه پیروزی بر فراز ارتفاعات «شیخ محمد» نصب کرد؛ اما شلیک دشمن به او مهلت نداد که از این پیروزی لذت ببرد.
کد خبر: ۴۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ - 17May 2021

«مهدی صدیقیان» برادر شهید «علی‌اصغر صدیقیان» به مناسبت سالگرد عروج این شهید والامقام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، در رابطه با خصوصیات اخلاقی وی اظهار داشت: برادرم همیشه خود را یک بسیجی می‌دانست و به این عنوان افتخار می‌کرد و با وجود چندبار مجروحیت، بازهم به عشق امام (ره) و میهن اسلامی مسافر جبهه‌ها می‌شد.

وی با بیان اینکه برادر شهیدم زمان فتح خرمشهر ۱۷ ساله بود، افزود: سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر روز مورد علاقه او بود. آن‌زمان من خبرنگار بودم و یک قطعه ادبی به‌مناسبت فتح خرمشهر نوشته بودم که پس از چاپ، علی‌اصغر آن قسمت را جدا کرده بود و همیشه به همراه داشت.

رزمنده‌ای که هنگام برافراشتن پرچم ایران به شهادت رسید

برادر شهید صدیقیان مطرح کرد: علی‌اصغر همواره دوست داشت که خط‌شکن باشد، به‌همین دلیل همیشه پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را به‌همراه داشت و در آخرین عملیاتی که شرکت کرده بود نیز پرچم ایران را به نشانه پیروزی بر فراز ارتفاعات «شیخ محمد» نصب کرد؛ اما شلیک دشمن به او مهلت نداد که از این پیروزی لذت ببرد.

وی با بیان اینکه شهید صدیقیان شیفته جاه و مقام و بنده مادیات نبود، افزود: شهادت حق او بود و اگر غیر از این می‌شد، قطعاً خود را نمی‌بخشید و فکر می‌کرد که نتوانسته است دین خود را به این انقلاب ادا کند. بی‌شک از فقدان برادرم محزونم، اما از این مسرورم که خداوند او و هم‌رزمانش را لایق شهادت دانست و همین موضوع موجب آرامشم می‌شود. چه چیزی شیرین‌تر از هم‌نشینی با بندگان صالح خداوند؟!

صدیقیان بیان داشت: علی‌اصغر مطیع بی‌چون و چرای حضرت امام خمینی (ره) بود و خود را فرزند و فدایی ایشان می‌دانست، دلش برای امام (ره) می‌تپید و تصویر ایشان همیشه و همه‌جا همراهش بود. تنها یادگاری که پس از شهادت برادرم به دستم رسید، یک جلد قرآن و ادعیه کوچک و یک قطعه عکس امام (ره) بود که از او به یادگار مانده است.

رزمنده‌ای که هنگام برافراشتن پرچم ایران به شهادت رسید

برادر شهید صدیقیان اذعان داشت: شهدا حضور خداوند را در تمام لحظات زندگی خود حس می‌کردند و لذت‌های دنیوی برایشان پوشالی بود؛ علی‌اصغر نیز از این قاعده مستثنی نبود و همواره به‌دنبال جمع‌آوری توشه‌هایی برای آخرت بود. وی اعتقاد داشت که این جهان فانی و آخرت باقی است.

صدیقیان خاطرنشان کرد: مردم با مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا و استعانت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توانند راه این بندگان مخلص خدا را ادامه دهند و فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگه دارند. بدیهی است تا حاج قاسم‌ها، شهریاری‌ها، حججی‌ها، احمدی روشن‌ها و... باشند، چراغ فرهنگ ایثار و شهادت فروزان و تابنده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها